Par ko mūsdienās klienti sūdzas visbiežāk? Par to, ka ar viņiem nepieņemami sarunājas vai viņiem pat neatbild, par to, ka viņus ignorē un viņiem liek gaidīt, par to, ka, dodot veltas cerības, viņus māna.
Kā rodas šī problēma? Visbiežāk uzņēmumi, skrienot pakaļ jaunākajām tendencēm un modes kliedzieniem, ievieš tehnoloģiskos risinājumus, kas nespēj apstrādāt milzīgo informācijas daudzumu un apkalpot lielo komunikācijas kanālu skaitu. Ko darīt?
Risinājumi un rīcība efektīvai klientu apkalpošanai
„CSC Telecom” komercdirektors Jānis Strumpmanis skaidro: sākotnēji uzņēmumu uzdevums ir izvērtēt, kurus komunikācijas kanālus tie spēs pilnīgi apkalpot, kā arī ieviest tehnoloģiskos risinājumus, kas var apmierināt pieaugošās klientu prasības gan tagad, gan arī nākotnē.
- Noteikt servisa līmeni (SLA): cik ātri tiek atbildēts uz klienta zvaniem, e-pasta sūtījumiem un sociālo tīklu pieprasījumiem.
- Izmantojot automatizācijas un robotu risinājumus, izstrādāt klientu apkalpošanas un pārdošanas procesus.
- Balstoties uz vēsturiskajiem un reāllaika datiem, efektīvāk organizēt operatoru (aģentu) noslodzi.
- Sekot klientu apkalpošanas statistikai un efektivitātei: cik klientu gaida uz līnijas savienojumu, cik ilgi; apkalpotie un neapkalpotie klientu pieteikumi un zvani.
- Iegūto statistiku — gan kvantitatīvos, gan kvalitatīvos rādītājus — izmantot operatoru (darbinieku) motivācijas sistēmā.
J. Strumpmanis stāsta, ka to visu un daudz ko citu nodrošina mūsdienu zvanu centru risinājumi. Tie ir ļoti dažādi, un katram uzņēmumam piemērotāks būs cits risinājums. Kā to izvērtēt? Jāsaprot, kādā cenu kategorijā var iekļauties, vai un cik daudz papildu labumu grib. Pirms pieņem lēmumu par pakalpojuma iegādi, ir nepieciešams pārliecināties, pirmkārt, vai sistēma būs derīga arī pēc trijiem un vairāk gadiem; otrkārt, vai pakalpojuma sniedzējam ir atbilstīga pieredze, resursi un reputācija. Tas nākotnē pasargās no negaidītiem pārsteigumiem un neparedzētiem izdevumiem.