Divi jauni cilvēki nenolaiž rokas nelaimes priekšā un uzsāk biznesu savu bērnu labsajūtas vārdā.
No mājas krāsniņas līdz konditorejas ražotnei
Kad Monikas un Ivara bērniem tika uzstādīta diagnoze: glutēna nepanesamība, viņiem šķita, ka pasaule ir apstājusies.
"Kritām neziņā un panikā ar domu par to, ko gatavot brokastīs, ko iedot bērnam līdzi ekskursijā, ko likt galdā dzimšanas dienā, jo ik dienu, uz katra soļa mēs sastopam miltu kulinārijas un miltu konditorejas izstrādājumus. Par kafejnīcu apmeklējumiem un citu bērnu dzimšanas dienas ballītēm ir jāaizmirst, jo galvenā svinību daļa vienmēr ir torte - torte, kura tagad ir aizliegta," atceras Monika.
Taču diendienā cepot bezglutēna maizes kukulīšus mazā mājas krāsniņā, pankūkas brokastīs un gatavojot uz svētkiem gardu bezlgutēna torti visai ģimenei, viņi kļuva par bezglutēna produktu ekspertiem - un saprata, ka šī nepieciešamības diktētā nodarbe var būt arī laba biznesa ideja.
Monika tobrīd strādāja par stjuarti, savukārt Ivars bija atgriezies no brīvprātīgo darba misijas Gruzijā un arī sāka strādāt lidostā.
Tā pāris gadus lidinājāmies pa debesīm, līdz sapratām, ka ir laiks nolaisties uz zemes un uzsākt kaut ko savu. Maniem vecākiem bija krietna pieredze kafejnīcu biznesā, tāpēc nolēmām atvērt kafejnīcu Suntažos - tā tapa “Sajūtu dārzs”.
Ar laiku izveidojām arī nelielu viesu mājiņu. Principā kafejnīcas virtuve kļuva par mazu izmēģinājumu laboratoriju mūsu bezlgutēna produktiem. Un tad, kad bijām gatavi un pārliecināti par sevi un saviem produktiem, mēs pārgājām no kafejnīcas uz ražotnes biznesu. Pateicoties vecāku zināšanām un pieredzei mums arī tas izdevās visai veiksmīgi un šobrīd jau visa mūsu ģimene četrās paaudzēs strādā pie izvirzīto mērķu sasniegšanas."
Monika atceras, ka tad, kad viņas ģimenei šie produkti kļuva aktuāli, Latvijas tirgus diemžēl vēl nebija tam gatavs. Ar laiku parādījās importa preces, taču nācies secināt, ka bērni atsakās šos produktus ēst to dēļ. Vienīgais risinājums bija meklēt un mēģināt dažādas pašu gatavotas alternatīvas glutēnu saturošiem ēdieniem.
Finansējums jaunajama biznesam tika atrasts ar Eiropas fondu līdzekļiem. Par tiltu uz saņemto finansējumu kļuva Publisko un privāto partnerattiecību biedrība “Zied zeme”, kuri pirmie noticēja un, pateicoties viņu atbalstam, izdevās uzsākt projektu.
Jautāta par lielākajām grūtībam, ar ko nācies saskarties biznesa veidošānas procesā, Monika, ilgi nedomājot, saka - sertificētu izejvielu atrašana un veikalu atsaucības iekarošana.
Ar pēdējo gan ir izdevies tikt galā godam - šobrīd "Diamond Foods Group" produktus var iegādāties veikalā Stockmann un RIMI Klēts veikalos. Plānots, ka rudenī viņu produkcija nonāks arī Jelgavā, Cēsīs, Valmierā, Ikšķilē, Lielvārdē un vēl citās Latvijas pilsētās. Tiekot rūpīgi strādāts arī pie sadarbības veidošnas ar kafejnīcām un viesnīcām visā valstī.
Mēs cenšamies klauvēt pie katrām durvīm, un, ja durvis mums neatver, mēs izmantojam logus. Ja arī pa logu neielaiž, vienmēr paliek skurstenis."
Secinājumu un mācību šai biznesā bijis daudz, taču kā galveno atziņu Monika piemin ģimenes lielo lomu: "Tas, ka esam ģimene – turamies kopā un strādājam plecu pie pleca pie mūsu kopējā mērķa, dod baigo spēku grūtos brīžos. Ja mums būtu nodarbināti darbinieki un dažādas citas saistības, mēs jau noteikti būtu bankrotējuši, jo tikai ar ģimenes locekļiem, kuri strādā vienota mērķa labad, var sarunāt un atrast kompromisu un atbalstu jebkurai sarežģītai situācijai."
Un piebilst:
Šobrīd, kad abi bērni jau ir sasnieguši pilngadību, atskatoties uz mūsu bezglutēna dzīves ceļu, var atzīties – nebija viegli, bet, kas tevi nenogalina – padara tevi stiprāku!"
Diamond Foods Group jautājumi un atbildes
Kad uzsākta darbība?
Oficiāli firma dibināta 07.11.2016
Uzņēmējdarbības forma
SIA
Īpašnieku skaits
2
Īpašnieku pamatizglītība
Augstākā izglītība:
- sociālo zinātņu bakalaura grāds politoloģijā,
- bakalaura grāds pārtikas zinātnē.
Nodarbināto skaits
4
Noieta tirgus/klientu loks
SIA Stockmann, SIA Lauku rudzupuķe – RIMI Klēts veikali, izbraukuma pasākumi
Aktivitātes sava biznesa popularizēšanai
Facebook lapa, dalība pasākumos un produktu degustācijas pie mums Suntažos.
Kas traucē biznesam?
Veikalu neatsaucība produkta ieviešanai savos tīklos, nepietiekama produktu atpazīstamība.
Lielākie panākumi
Laimīgi un pateicīgi klienti
Lielākā neveiksme
Liekam bēdu zem akmeņa, pāri ejam dziedādami
Ko nācies upurēt biznesa vārdā?
Laiku sev.
Kur redzat sevi pēc 3 gadiem?
Nekur tālu prom, tepat Suntažos, tikai vēl jaudīgākus, vēl veiksmīgākus un ar paprāvāku gan Latvijas, gan ārzemju klientu pulciņu.
Gūtās atziņas
Ir trīs labākie panākumu instrumenti: ticība, cerība un mīlestība.