Morandi tilts pirmoreiz tika atklāts 60.gados. Tas atrodas uz A10 šosejas, kas savieno Itālijas ziemeļrietumus ar Franciju. Uz tā bija ļoti aktīva satiksme - pa tiltu tika transportētas kravas, kā arī pa to pārvietojās tūristi un vietējie iedzīvotāji.
Aculiecinieki sacījuši, ka vētras laikā brīdi pirms tilta sagrūšanas esot redzējuši zibens spērienu. Taču inženieri apšauba, ka zibens spēriens vien varētu būt novedis pie tik katastrofāliem rezultātiem.
Tomēr jau gadiem ilgi pirms traģēdijas izskanēja brīdinājumi par to, ka tilts nav drošs.
2012.gadā Itālijas darba devēju federācijas "Confidustria" Dženovas filiāles vadītājs Džovanni Kalvīni intervijā laikrakstam "Il Secolo XIX" runāja par nepieciešamību reģionā izveidot jaunus ceļus. "Lūk, kad pēc desmit gadiem Morandi tilts sabruks un mēs visi stundām sēdēsim sastrēgumos, mēs atcerēsimies to cilvēku vārdus, kas teica "nē"," viņš teica pirms sešiem gadiem.
2016.gadā Dženovas Universitātes Inženierzinātņu fakultātes pārstāvis Antonio Brenkičs tiltu nosauca par "inženierijas kļūdu".