Korejiešu dižkrosovers ticis pie GT-Line noformējuma, modernāka "automāta" un jauna vadītāja atbalsta sistēmu kompleksa DRiVE WISE. Vai tas palīdzēs tikt pie jauniem draugiem?
TVNET eksprestests: Kia Sorento GT-Line
Kas tas ir?
Kia Sorento ir lielākais SUV, ko šis ražotājs tirgo Eiropas Savienībā. Lai gan 2018. gada modeli pieņemts godināt par jaunu, patiesībā tas ir daudzpusīgi uzlabots 2014. gada izlaidums ar to pašu vienīgo 2,2 litru dīzeli (200 ZS), bet ar pilnībā jaunu astoņu pārnesumu automātisko kārbu.
Topa komplektācija tagad ir GT-Line, kas no pārējām divām atšķiras ar spotiskāku plastmasas detaļu piegriezumu, sarkaniem bremžu suportiem, hromētu izpūtēja dupleksu, speciāliem sliekšņiem un četru sekciju LED miglas lukturiem. Ārienei pieskaņots atbilstošs interjers, kura melnā krāsa un akurātās detaļas atsauc atmiņā Mercedes - Benz ML klasi, kad tā vēl nebija kļuvusi par GLE.
Kā tas brauc?
Kia Sorento pārvietojas atbilstoši statusam un pozīcijai tirgū - nesteidzīgi, līgani un ar apdomu. Automobilis nebūt nav lēns, taču uz dinamisku braukšanu neizaicina, kamdēļ dažbrīd vairāk atgādina minivenu, kas uzlikts uz lieliem riteņiem. Salīdzinot ar tādiem modes auto kā Peugeot 5008, Sorento interjers ir tīrā klasika - ar vairākiem taustiņu blokiem, mehānisku pārnesumkārbas sviru, pieticīgi animētu Supervision instrumentu paneli un ne to modernāko navigācijas iekārtu. Dīvainā kārtā tas it nemaz neapbēdina, gluži otrādi, Kia Sorento kā vadītājā saskarnē, tā gaitā ir patīkami analogs auto, tātad retums šādas klases jaunu auto tirgū. Un, pateicoties jaunās pārnesumkārbas plūdenajai darbībai, tas nekad neaizkaitina ar kavējumiem vai nepiedienīgiem motora rēcieniem.
Kas to pirks?
Saliekot kopā dizainu, aprīkojumu un uzvedību, Kia Sorento izskatās pēc nevainojama džentlmeņu auto. Kā pārliecinājos uzbraucot Milzkalnā ar "pirmā spieduma" modeli, tas ir arī negaidīti spējīgs sarežģītākos braukšanas apstākļos, ja vien runa nav par hardcore bezceļu, - pilnpiedziņa kā daždien šādiem auto še ir gaužām vienkāršas konstrukcijas. Tomēr var gadīties, ka džentlmeņiem ir augstākas prasības, sevišķi pret automašīnu, kas maksā gandrīz 50 000 eiro. Piemēram, ka tai varētu būt sešcilindru motors, tā arī varētu būt septiņvietīga, varētu saukties Audi un maksātu tikai par desmit tūkstošiem vairāk. Jo, kolīdz SUV cena pārsniedz Kia Sportage diapazonu, zīmolam ir lielāks svars nekā septiņu gadu garantijai. Varbūt tāpēc Kia Eiropā pārdod ap 15 tūkstošus Sorento gadā, kamēr Audi Q7 - vairāk nekā 30 000.
Kia Sorento GT-Line cena ir 48 990 eiro, modeļa sākuma cena - 43 490 eiro.