Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Eksperti atspēko mītu, ka dīzeļdzinējs ir veca, izzūdoša tehnoloģija (1)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: AFP / Scanpix

Auto nozarē viena no nerimstoši aktuālām diskusijām jau vairākus gadus ir par dīzeļdzinējiem un dīzeļdegvielu. Lai arī laika gaitā dīzelis ir piedzīvojis progresīvu attīstību un pilnveidi, tā tik un tā ir viena no mūsdienu tehnoloģijām, kas saistās ar dažādiem mītiem, kuri balstīti pieņēmumos, kas nav bijuši viennozīmīga patiesība jau no pirmsākumiem. Dīzelis nav pazūdoša tehnoloģija un tas arī nākotnē ieņems nozīmīgu lomu gan privātajā, gan komercsektorā. Dīzeļu attīstībā un uzlabošanā ir ieguldīts ievērojams izpētes darbs, un šodien tirgū pieejamie jaunie produkti ir arvien konkurētspējīgāki, videi draudzīgāki, acīmredzami graujot mītus, kas pastāvējuši gadus atpakaļ. Pasaulē vadošā atjaunojamās dīzeļdegvielas ražotāja Neste tehnoloģiskā centra eksperts Sepo Mikonens (Seppo Mikkonen) un fiziķis, dīzeļmotoru eksperts Uldis Rolis skaidro sešus populārākos sabiedrībā pastāvošos mītus par dīzeli un dīzeļdzinēju.

Gan naftas pārstrādes uzņēmumi, gan autoražotāji mūsdienās ir spēcīgi inovatori. Šodien jaunie dīzeļdzinēji ir progresīva tehnoloģija, kas garantē jaudīgu, drošu un efektīvu, kā arī videi draudzīgāku pārvietošanos ikdienā. Papildus tam, kombinējot jauno dīzeļdzinēju automašīnas ar atjaunojamo degvielu, videi tiek radīts vēl mazāks kaitējums. Visi šie sasniegumi ir iespējami, pateicoties spēcīgam zinātnes darbam, testiem un investīcijām dīzeļa attīstībā.

Domājot par nākotni, ir svarīgi apzināties, ka cilvēku vajadzības ir dažādas, un ir ļoti svarīgi izvērtēt, kas būs piemērotākais dzinēja tips katra cilvēka ikdienas vajadzībām tuvākā vai tālākā nākotnē. Piemēram, benzīna dzinēji nav ekonomiski izdevīgi un videi draudzīgi, veicot regulāri garus pārbraucienus, kā arī tie nav piemēroti lielgabarīta automašīnām, jo tas nav ekonomiski izdevīgi. Arī hibrīddzinēji ir būtībā piemēroti pilsētai vai braucot īsas distances. Turpretī dīzelis nav tik izdevīgs mazām automašīnām un mazam ikgadējam nobraukumam.

“Tas atspoguļo, ka nav viena konkrēta risinājuma, kas būtu vislabākais. Viss ir atkarīgs no katra individuālā viedokļa par to, kas ir nepieciešamākais, piemērotākais. Izdarot izvēli par labu kādai konkrētai automašīnai, vietējiem degvielas un automašīnu nodokļiem ir vislielākais efekts,” Sepo Mikonens.

Nepalaid garām!
Uz augšu