Kuģis skolotājiem vadīs radošo darbnīcu, kurā, starp citu, jau savlaicīgi tika paziņots, ka vietu nav. Tomēr sociālajos tīklos rezonansi izraisījusī lektoru izvēle nav pirmais gadījums.
Vīrietis jau ticis aicināts vadīt “Spēka darbnīcas pedagogiem” Zemgales reģiona kompetenču attīstības centrā, viesojies pašvaldību kultūras centros.
IZM: par Kuģa izvēli atbild Ogres Valsts ģimnāzija!
Izglītības un zinātnes ministrijā paskaidro, ka “konkrētajā gadījumā par U. Kuģa kā pieaicinātā „lektora” dalību atbildīgi pedagogu profesionālās kompetences pilnveides pasākuma organizatori – Ogres Valsts ģimnāzija. Par konkrēto gadījumu ministrija ir lūgusi skolai sniegt informāciju par runātāju izvēli un to, kāds metodiskais atbalsts tiek sniegts šajā seminārā.”
Ogres Valsts ģimnāzijā skaidro, ka ezotēriķis uz konferenci uzaicināts, ņemot vērā skolotāju izteiktās vēlmes. «Mēs aptaujājām pedagogus, un viņi ieteica, ko gribētu dzirdēt,» skaidro Ogres Valsts ģimnāzijas metodiķe Dace Zemīte. Šoreiz programma veidota, akcentējot tēmas par to, kā pedagogiem tolerēt stresu, kā tikt galā ar pārslodzi, kā pēc vasaras ar pilnu jaudu sākt jauno mācību gadu, kā mobilizēties un atjaunot spēkus.
«Mūsdienās skolēni no pedagoga gaida ne tik daudz zināšanas kā uzmanību, jo uz skolu bērni atnāk ar izteiktu uzmanības deficītu, tāpēc skolotājam savā ziņā jāaizvieto vecāki un jāpārzina psiholoģija,» stāsta skolas metodiķe.
Izglītības un zinātnes ministrija finansējumu pedagogu tālākizglītībai piešķir neregulāri, apmēram divas reizes gadā, un nenosaka, kādā formā organizēt tālākizglītību un ko aicināt kā lektorus, skaidro Zemīte. «IZM iesaka tēmas, bet tās ir vispārīgas un plaši interpretējamas, piemēram, «domāšana», «radošums», un mēs, rīkojot semināru vai konferenci, ņemam vērā skolotāju vēlmes. Dzīve šobrīd no skolotāja prasa plašas zināšanas. Vecāki saka: «Kā jūs to varat nezināt?»» Zemīte saka, ka, iespējams, pedagogi Kuģa stāstītajā saklausīs kaut ko ievērības cienīgu vai varbūt neparastu, par ko padomāt un vēlāk izmantot darbā. Viņa piemetina, ka neviens jau nedomā, ka skolotājiem būtu nekritiski jāuztver Kuģis. Ideja ir uzklausīt dažādas interesantas personības.