Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Trīs neparasti mazi auto, kas patiešām brauc, jeb rotaļlietas pieaugušajiem

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: TVNET kolāža

5.septembrī Londonā notiks RM Sotheby's izsole, kurā būs iespējams iegādāties trīs ārkārtīgi amizantus automobiļus.

Lai gan Zagato vārds vairāk saistās ar automobiļu dizainu, rokām darinātiem itāļu gran turismo spēkratiem un unikāliem Aston Martin, uzņēmums savulaik ražojis arī elektromobiļus Zagato Zele 1000. 

1972.gada Ženēvas auto šovā prezentētajam automobilītim ir cauruļu rāmja šasija, kas apšūta ar stikla šķiedras virsbūvi. Spēkratam ir 1000 vatu elektromotors un četri 12 voltu akumulatori, kuru lādēšanai paredzēts kabelis aizmugurē un nepieciešama tikai standarta elektrības rozete.

Kad akumulatori pilnībā uzlādēti, ar Zele 1000 var nobraukt aptuveni 80 kilometrus. Maksimālais ātrums ir 40 km/h.

Par šo auto izsolē paredzēts iegūt 5500 - 11 000 eiro.

Otrs izsolei sagatavotais automobilis ir uz Džeremija Klārksona raidījumā Top Gear savulaik izmantotā Peel P50 bāzes veidotais Trident. Publikai tas pirmo reizi tika parādīts 1964.gadā, tas ir - divus gadus pēc P50, un reklamēts kā auto, kurš apvieno sedana komfortu un motorollera izmaksas. 

Jaunā modeļa galvenā atšķirības zīme ir caurspīdīgs plastikāta kupols, kas nodrošina ļoti labu redzamību visos virzienos un arī ērtu iekāpšanu salonā. Tajā, spītējot Peel stāstiem par sedaniem raksturīgo komfortu, bez saspiešanās cieši, cieši gan neiztikt.

Lai gan Trident virsbūve ievērojami atšķiras no P50, piedziņas agregāti palikuši tie paši. Mikromobilis ir apgādāts ar 1 cilindra motoru un trīs pakāpju pārnesumkārbu bez atpakaļgaitas. Bet ar šo trūkumu var viegli sadzīvot, jo Klārksons jau Top Gear parādīja, ka automobili var viegli pacelt un pagriezt, kurā virzienā nepieciešams. Kas vēl pieskaitāms Trident plusiem, ir tā efektivitāte - mašīnītes aptuvenais degvielas patēriņš ir 2,8 l/100 km. Maksimālais ātrums tikmēr ir pilsētai pilnīgi pietiekami 60 km/h.

Par šo auto izsolē paredzēts iegūt 11 - 16,5 tūkstošus eiro.

Visbeidzot trešais trīs riteņu mikroauto ir franču ACOMA Mini Comtesse, ko sāka ražot pagājušā gadsimta septiņdesmitajos gados un ražoja aptuveni 10 gadus. Īpašu šo spēkratu padara apstāklis, ka tā vadīšanai nebija vajadzīgas tiesības.

Līdzīgi kā Peel, arī Mini Comtesse ir apgādāts 49 cm3 motoru. Tiesa, tā jauda ir ievērojami mazāka - tikai 3 ZS, kamēr Peel ir veseli 4,5. Atšķirībā no Peel šim auto bija  divu pakāpju pārnesumkārba bez atpakaļgaitas. Mazākā ACOMA ražotā auto maksimālais ātrums ir 32 km/h.

Interesanta šā auto īpatnība ir divas dažādas sānu durvju konstrukcijas. Labajā pusē tam ir tradicionālās uz sāniem veramās durvis, bet kreisajā pusē uz augšu ceļamas durvis kā Mercedes-Benz 300SL Gullwing. Šādu koncepciju ACOMA bija izvēlējušies, lai atkarībā no situācijas un vietas, kur auto novietots, būtu ērtāk izkāpt un iekāpt.

Mini Comtesse provizoriskā pārdošanas cena ir 5500 - 11 000 eiro.

Uz augšu