Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

KODIAQ RS saņems visjaudīgāko Škoda dīzeli un tiks prezentēts Parīzes autošovā

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Škoda KODIAQ RS
Škoda KODIAQ RS Foto: Škoda

Parīzes automobiļu izstādē, kas norisināsies oktobra sākumā, Škoda prezentēs krosovera KODIAQ karstāko versiju. To rotās jauna dizaina RS simbolika, bet zem motora pārsega atradīsies jaudīgākais dīzeļdzinējs čehu zīmola pastāvēšanas vēsturē.

RS iniciāļi ir rotājuši Škoda sportiskākos sērijveida modeļus kopš 2000. gada. Škoda KODIAQ RS ir zīmola pirmais krosovers, kas pievienojas šim elitārajam klubam. Čehu auto ražotājs tādējādi turpina zīmola nu jau 117 gadus seno autosporta un rallija vēsturi, ienesot to jaunā automašīnu segmentā. Notikums tiek atzīmēts ar jauna, moderna dizaina RS logo ieviešanu.

Sekojot pirmo RS modeļu pēdās no 1974. gada

RS iniciāļi nozīmē “rallija sports” (Rally Sport), kas pirmo reizi tika izmantots 1974. gadā uz diviem rallija prototipiem, Škoda 180 RS un 200 RS. 1975. gadā šie Škoda prototipi pārtapa par modeli 130 RS; 1977. gadā sporta kupeja, pazīstama arī kā “Austrumu Porsche”, ieguva divas uzvaras savā klasē leģendārajā Monte Karlo rallijā un uzvarēja arī Akropoles rallijā. 2000. gadā Škoda laida klajā savu pirmo RS sērijveida modeli OCTAVIA RS.

Foto: Škoda

Jaunais RS logo ar sarkanām detaļām pirmizrādi piedzīvos Parīzē, rotājot Škoda KODIAQ RS. Krosoveram ir vairāki logo, ieskaitot vienu uz radiatora režģa. “V” šajā logo nozīmē – “uzvara” (victory); sarkanā krāsa simbolizē sportiskumu un RS modeļu saimes jaudu. Logo jaunais, modernais izskats akcentē arī KODIAQ RS dinamisko izskatu.

Visu riteņu piedziņa un jaudīgākais dīzeļdzinējs Škoda vēsturē

Škoda KODIAQ sportiskās ambīcijas priekšplānā izvirza tā jaudīgais dzinējs. 2 litru četru cilindru TDI motors, kas atrodams veiksmīgajā visu riteņu piedziņas krosoverā, attīsta 176 kW (239 ZS) jaudu un nodrošina 500 Nm maksimālo griezes momentu. Tas padara šo dzinēju par jaudīgāko sērijveida dīzeļdzinēju Mlada Boleslavas zīmola pastāvēšanas – vairāk nekā 120 gadu ilgajā vēsturē.

Uz augšu