Zviedrijas banka Nordea pirmdien apstādināja savus interneta bankas pakalpojumus pēc tam, kad atklājās naudas izkrāpšanas mēģinājums no Nordea bankas klientiem.
Krāpnieki mēģināja panākt, lai visi, kas mēģināja izmantot interneta bankas pakalpojumus, atklātu savus personiskos internetbankas piekļuves kodus un paroles. Tie izveidojuši Nordea bankas lapai identisku interneta lapu ar ļoti līdzīgu domēna vārdu. Lietotāji, kas mēģinājuši pieslēgties interneta bankai, saņēmuši e-pastu ziņojumu, ka pieejas kodi ir nepareizi un lūgumu uzrādīt tos vēlreiz, šoreiz krāpnieku izveidotajā viltus interneta lapā, lai varētu pārbaudīt paroles un koda autentiskumu.
Krāpšanās atklāta un interneta bankas pakalpojumi apstādināti pēc tam, kad Nordea bankas klientu apkalpošanas centrs saņēma vairākus zvanus no klientiem ar neizpratnes pilniem jautājumiem par Nordea bankas jauno "drošības sistēmu".
Otrdien vēl nebija skaidrs cik lietotāju ir kļuvuši par krāpšanas upuriem. "Tas, kas pieslēdzās viltus interneta servisam, tur atstāja savu personas numuru, personīgo kodu, un vienreizējo pieejas kodu, ko krāpnieki vēlāk var izmantot īstajā bankā," teica Nordea bankas informācijas daļas vadītājs Bū Ēlins, kurš apsolīja atlīdzināt klientiem radušos iespējamos zaudējumus.
Nordea bankai ir filiāles arī ārpus Zviedrijas. Sakaņā ar Bū Ēlina teikto, šī krāpšanās notikusi tikai Zviedrijā un citu valstu bankas klientus nav skārusi.