Šokolādes veikalu – kafejnīcu tīkls “Emīla Gustava šokolāde” ir nolēmis virzīt preču zīmi ārvalstīs. Tirdzniecības vietas citviet darbosies uz franšīzes līguma pamata. Visi veikali un kafejnīcas strādās, ievērojot vienotu koncepciju - stilu, dizainu, veidu, kādā produkts tiek pasniegts. Lai padarītu zīmolu vieglāk saprotamu, ārvalstīs tiks virzīts nosaukums "Emihls Gustavs Chocolate". Kā "Financenet" informēja uzņēmuma ārējo sakaru vadītāja Inese Apse-Apsīte, pirmās četras tirdzniecības vietas jau šogad plānots atvērt Igaunijas galvaspilsētā Tallinā.
“Emīla Gustava šokolāde” startē ārvalstīs (12)
“Divu gadu darbības laikā zīmols "Emīla Gustava šokolāde" (turpmāk – "Emihls Gustavs Chocolate") ir kļuvis par vienu no Latvijas vizītkartēm – uzņēmuma ražotā šokolāde ir iecienīts kārums gan pašu mājās, gan ārvalstu viesu vidū. Šokolādes veikali – kafejnīcas ir atpūtas vietas, ko apmeklē gan vietējie šokolādes mīļi, gan atpazīst tūristi,” stāsta I. Apse-Apsīte. “Jau ilgāku laiku interesi par zīmolu "Emihls Gustavs Chocolate" izrādījuši ārvalstu uzņēmēji. Uzņēmums ir sagatavojis pilnu aprakstu un paraugu klāstu, kādām jāizskatās tirdzniecības vietām, kā arī izstrādājis noteikumus efektīvai produkcijas tirdzniecībai. Līdz ar to esam gatavi sākt darbību ārvalstīs. Sāksim ar Baltijas tirgu un turpināsim ekspansiju gan rietumu, gan austrumu virzienā. Nākamajos gados SIA "Emīla Gustava šokolāde" plāno nostiprināt savas pozīcijas Latvijā, kā arī, attīstot franžīzes tīklu, apgūt Igaunijas, Lietuvas, Somijas, Polijas, Vācijas un Krievijas valstu tirgus,” norāda uzņēmuma īpašniece Zane Bērziņa. "Ārvalstīs "Emihls Gustavs Chocolate" cenas atbildīs Latvijas cenām. Kaut arī uzņēmuma produkcijas kvalitāte pielīdzināma ekskluzīvo preču piedāvājumam, cenas atbilst vidējam līmenim - šajā pašā cenu grupā ietilpst arī tādi atpazīstami produkti, kā "Prozit" (Laima), "Rafaello" (Ferrero), "Mocart" (Reber) un citi. Atšķirībā no konkurentiem SIA "Emīla Gustava šokolāde" savus šokolādes izstrādājumus gatavo ar rokām, tādējādi nodrošinot produkcijas ekskluzivitāti," turpina Z. Bērziņa. "Patlaban SIA "Emīla Gustava šokolāde" intensīvi meklē sadarbības partnerus gan Latvijā, gan ārvalstīs, ar ko kopā veidot franšīzu tīklu. Franšīze ir mūsdienās ļoti plaši izmantota biznesa organizācijas forma, kas ļauj franšīzes devējam, šajā gadījumā SIA "Emīla Gustava šokolāde", nostiprināt savas pozīcijas tirgū. Savukārt franšīzes ņēmējs saņem praksē pārbaudītas un atzītas biznesa tehnoloģijas, jau izveidotu pārdošanas koncepciju. Pircējam savukārt šāda biznesa organizācijas forma nodrošina produkta kvalitāti – neatkarīgi no valsts vai reģiona, kurā viņš atrodas," piebilst I. Apse-Apsīte.