/nginx/o/2018/09/01/11350560t1h0e81.jpg)
Britu eksperti no kompānijas Kroll Ontrack, kas nodarbojas ar pazaudēto datu atjaunošanu, sastādījuši pārdabiskāko "datorneveiksmju" sarakstu. Pēc viņu domām, lielākajā daļā gadījumu vainīgi nav ne datori, ne programmas, nedz arī vīrusi, bet gan paši lietotāji.
Saraksta augšgalā ierindojies kāds cilvēks, kurš savu bojāto cieto disku bija ievietojis saldētavā – viņš internetā bija izlasījis, ka cietā diska sasaldēšana likvidēs bojājumus un palīdzēs atjaunot datus. Kāds cits lietotājs, darbojoties ar failiem, nejauši izdzēsis tieši tos, kurus vēlējās saglabāt. Savu kļūdu viņš saprata tikai tad, kad bija iztīrījis "miskasti" un defragmentējis cieto disku. Ofisa ēkas būvniecības laikā tērauda sija uzgāzās virsū klēpjdatoram, kurā glabājās tās pašas ēkas plāni. Par dokumentu rezerves kopijām, protams, neviens nebija parūpējies. Iekāpjot mašīnā, sieviete uz automašīnas jumta nolika savu portatīvo datoru. Dators noslīdēja, un, braucot atpakaļgaitā, automašīna tam pārbrauca pāri. "Dati var pazust stihisku nelaimju, datora kļūdas vai vīrusa dēļ, taču cilvēciskais faktors, ieskaitot arī dusmu izgāšanu uz datoru, kļūst par aizvien pieaugošu problēmu," sacīja Kroll Ontrack pārstāvis Adrians Palmers. Viņš arī pastāstīja par kādu cilvēku, kuru tik ļoti bija nokaitinājusi datora biežā "uzkāršanās", ka viņš iemeta to podā un pāris reižu vēl norāva ūdeni.