/nginx/o/2018/09/02/11368462t1h146c.jpg)
Lai cik muļķīgi arī dzīvē negadītos, tu vari būt gana apzinīgs maksājumu maksātājs, taču nesaprotamu nejēdzību, iespējams, pat pārpratumu dēļ tu vari nokļūt «melnajā sarakstā», tādējādi sabojājot savu kredīta vēsturi uz gana ilgu laiku. Stāsts ir pavisam vienkāršs Pirms kādiem trim gadiem Ēriks (vārds mainīts) sāka strādāt firmā «X» un pārrakstīja savu mobilo tālruņa numuru no fiziskas personas uz firmu. Pārrakstot numuru, Ērikam iedeva rēķinu, kas jāsamaksā, un to viņš arī izdarīja. Tagad, kad Ēriks bija nolēmis mainīt darba vietu, viņš devās uz «Latvijas Mobilo telefonu» (LMT), lai pārrakstītu telefona numuru no firmas uz sevi, bet izrādījās, ka viņš LMT ir parādā kopā ar soda procentiem apmēram Ls 10. Kā Ērikam paskaidroja LMT darbinieki, pārrakstot telefonu no sevis uz firmu, viņš esot samaksājis par pilno pēdējo mēnesi, bet par laika posmu starp mēneša beigām un brīdi, kad pārrakstījis telefonu, samaksājis neesot. Iepriekš minēto parāda summu Ēriks tajā pat dienā samaksāja. Tā sanāca, ka ap to pašu laiku Ēriks mainīja arī dzīves vietu. LMT bija atdevuši Ērika datus par parāda summu firmai «Creditreforma», kura savukārt sūtīja brīdinājuma vēstules uz iepriekšejo Ērika dzīves vietu. Attiecīgi šīs vēstules Ēriks nesaņēma un par savu parādu neko nezināja. Šādā veidā tagad dažu latu dēļ Ēriks nokļuvis «Creditreforma» «melnajā sarakstā». Vēlme risināt problēmu Lai risinātu radušos pārpratumu, Ēriks zvanīja uz «Creditreformu», lai paskaidrotu, ka noticis pārpratums. Ērika vēlme bija gana vienkārša — viņš vēlējās, lai tiktu svītrots no «melnā saraksta». Tajā pat laikā «Creditreformā» Ērikam paskaidroja, ka esot pats vainīgs, ka nepaziņojis LMT par savas dzīves vietas maiņu, kā tas ir teikts līgumā.
Bet Ēriks sevi par vainīgu neuzskata, jo:
- Kad pārrakstīja telefonu no sava vārda uz firmu, neviens viņam LMT neteica, ka viņam paliek kāds parāds, un viņš domāja, ka norēķinājies par visu.
- Tā vietā, lai sūtītu n-tās vēstules, redzot, ka nav nekādas reakcijas no Ērika puses, «Creditreforma» Ērikam varēja vienkārši piezvanīt un informēt par esošo situāciju, jo viņi taču ļoti labi Ērika telefona numuru zināja.
Interesanti ir tas, ka uz šo jautājumu — kāpēc viņi Ērikam vienkārši nepiezvanīja? — «Creditreformā» paskaidroja, ka viņi juridiskām personām nezvanot.
Ēriks uzskata, ka šāds «Creditreforma» arguments ir smieklīgs, jo kas gan viņiem slikts varētu notikt, ja viņi pieklājīgā veidā piezvanītu un apjautātos par esošo situāciju.
Šī stāsta rezultāts ir gana bēdīgs, jo šā pārpratuma dēļ minētais cilvēks ir sabojājis savu kredīta vēsturi uz 10 gadiem.