Rīgā nākotnē iecerēts izveidot jaunu tramvaja maršrutu, kas savienotu Pļavniekus un Purvciemu ar pilsētas centru. Lai uzlabotu Rīgas sabiedriskā transporta kustību, Francijas uzņēmums Systra piedāvā izveidot divus jaunus tramvaja maršrutus.
Plāno veidot tramvaja maršrutu no Pļavniekiem
Pirmajā no tiem tramvaji kursētu no stacijas līdz stadionam Daugava, tad pa A. Deglava tiltu nogrieztos uz Nīcgales ielu, bet šā maršruta galapunkts atrastos Saharova un Deglava ielas krustojumā, kur būtu arī liela autostāvvieta. Otrs ierosinātais variants paredz modernizēt pašreizējo 6. tramvaja maršrutu, kas kursētu no stacijas uz galapunktu Šmerlī pa Biķernieku ielu. Jauno tramvaju maršrutu izveides laikā tiks uzbūvēts jauns sliežu ceļš, kustības regulēšanas centrs un depo punkts, kā arī izveidotas tā sauktās park-and-ride stāvvietas, tas ir, autovadītājs var atstāt savu spēkratu autostāvvietā un uz pilsētas centru doties ar tramvaju. Šā projekta realizācija pilsētai kopumā varētu izmaksāt 125 miljonus latu, no kuriem tramvaju līniju būvniecības izmaksas būtu 66 miljoni latu, bet aptuveni 59 miljonus latu vajadzētu 40 jaunu tramvaju iegādei, informēja Rīgas domes un Francijas valdības kopprojekta Modernā tramvaja ieviešanas iespēju izpēte projekta vadītājs Žans Manuels Žielī. Viņš uzskata, ka tramvaja maršrutā no Pļavniekiem uz centru nepieciešami 17 tramvaji, kas nodrošina satiksmi, savukārt uzlabotā 6. tramvaja maršrutā būtu nepieciešams 20 tramvaju. Viena tramvaja cena Eiropas Savienības (ES) valstīs svārstās no 2,5 līdz 3 miljoniem eiro (1,62–1,9 miljoni latu), taču, ja tie daļēji tiek ražoti Rīgā, tad tramvaju cena varētu būt aptuveni 2 miljoni eiro (1,3 miljoni latu). Rīgas domes Satiksmes departamenta vadītājs Ivars Zarumba pauda, ka runa par jauna tramvaja maršruta izveidi var būt tikai tad, ja vismaz puse no jaunajiem tramvajiem tiek salikta Rīgas vagonbūves rūpnīcā. I. Zarumba informēja, ka jau šobrīd tiek risinātas sarunas ar Ekonomikas, Finanšu un Satiksmes ministriju par atbalstu minētajam projektam, jo Rīga tikai ar saviem spēkiem to nevarētu realizēt. Šā projekta realizācijai plānots piesaistīt ES fondu līdzekļus. Kā prognozēja Ž. M. Žielī, ja viss ies pēc plāna, tad jauno tramvaju maršrutu izveidi varētu sākt īstenot 2006. gadā, ekspluatācijā nodot 2009. gadā, bet visu projektu pabeigt – 2016. gadā.