Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Visaktīvāk līdz šim Facebook reklamējas Saskaņa un Progresīvie

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: AdCollector

Ar rīku AdCollector savāktās politisko partiju Facebook reklāmu apkopojums no 23. jūlija līdz 31. augustam.

Saskaņa. 307 reklāmas

Priekšvēlēšanu reklāmām internetā iztērēti jau 37 377 eiro jeb 8,95% no visiem tēriņiem, rāda KNAB publiskotā informācija.

40% mūsu savākto FB politisko reklāmu ir Saskaņas, četrreiz vairāk nekā tuvākajai sekotājai – Progresīvajiem. Vairums no atsevišķo kandidātu reklāmām izvietotas nekandidējošā Nila Ušakova, kā arī Vjačeslava Dombrovska un Sergeja Stoļarova vārdā, kamēr partijas FB lapa dublē šīs reklāmas un liek vēl citas. Saturs daudzveidīgs – gan pašreizējo politisko spēku kritizēšana, gan savu labo, īpaši ar Rīgas domi saistīto (tai skaitā priecājoties par Prāta Vētras koncertu Rīgas svētku laikā) darbu reklamēšana. Reklāmas liek latviešu un krievu valodā. Daļa reklāmu mērķētas uz atsevišķās pilsētās dzīvojošiem iedzīvotājiem.

Profili, kas ievieto reklāmas: Saskaņa Online, Vjačeslavs Dombrovskis – Вячеслав Домбровский, Sergejs Stoļarovs, Nils Ušakovs – Нил Ушаков, Aleksandrs Sakovskis • Александр Саковский, Aleksejs Roslikovs • Алексей Росликов, Andrejs Elksniņš – Андрей Элксниньш, Rīga.lv

Progresīvie. 73 reklāmas

Priekšvēlēšanu reklāmām internetā iztērēti jau 9292 eiro jeb 48% no visiem tēriņiem.

Atpazīstami un līdzīgi noformētajās reklāmās dominē vides politika. Tāpat partija uzņemas politisko līderību marihuānas legalizācijas tematam Latvijā. Visvairāk no visām partijām izmanto ļoti precīzu reklāmu mērķēšanu uz konkrētām iedzīvotāju grupām – sievietēm, vides, sociālajos jautājumos, sociālajā taisnīgumā, tiesiskumā un brīvprātīgo darbā ieinteresētajiem. Reklāmas tēriņi internetā veido pusi no līdz šim iztērētā, liecina KNAB sniegtā informācija.

Profili, kas ievieto reklāmas: PROGRESĪVIE, Māris Graudiņš, Jānis Millers, Mārtiņš Kossovičs, Viesturs Kleinbergs.

Attīstībai/PAR. 64 reklāmas

Priekšvēlēšanu reklāmām internetā iztērēti jau 13 887 eiro jeb 9,2% no visiem tēriņiem.

Saturs daudzveidīgs – ir gan aicinājumi uz tikšanos ar iedzīvotājiem reģionos (kopā ar grupas Galaktika koncertu), gan pieredzējušāko kandidātu video formāta izklāsti par jaunumiem un atbildes uz komentāros uzdotajiem jautājumiem. Tāpat tiek apskatītas aktualitātes, piemēram, Aināra Šlesera iespējamā saistība ar KPV LV. Uzsvars tiek likts uz faktu, ka partijas sarakstā ir daudz jaunu un politikā nepieredzējušu kandidātu. Daļa reklāmu mērķētas uz cilvēkiem, kuru intereses ir līdzīgas jau esošajiem partijas FB lapas sekotājiem, bet daļa – uz kandidāta vēlēšanu apgabala pilsētām.

Profili, kas ievieto reklāmas: Attīstībai/Par, Gatis Zamurs. Domā pirms dara., Mārtiņš Staķis Attīstībai/PAR, Mārtiņš Bondars, Miks Celmiņš, Marija Golubeva, Edgars Jēkabsons, Latvijas attīstībai RĪGA

Jaunā Vienotība. 60 reklāmas

Priekšvēlēšanu reklāmām internetā iztērēti jau 1955 eiro jeb 1% no visiem tēriņiem.

Vizuāli līdzīgajās un atpazīstamajās reklāmās dominē atsevišķu kandidātu reklamēšana, kam pievienots īss komentārs par kādu konkrētu aktualitāti. Reklāmās liek uzsvaru uz kandidātu pieredzi politikā un eiroatlantiskā kursa turpināšanu. Daļa reklāmu mērķētas uz atsevišķām pilsētām, bet vairums no tām – uz cilvēkiem, kas apmeklējuši Jaunās Vienotības FB lapu.

Profili, kas ievieto reklāmas: VIENOTĪBA, Inese Andersone, Jaunā Vienotība, Inese Vaidere, Evika Siliņa, Edgars Rinkēvičs, Renārs Putniņš, Krišjānis Kariņš

LRA. 59 reklāmas

Priekšvēlēšanu reklāmām internetā iztērēti jau 1216 eiro jeb 9,2% no visiem tēriņiem.

Vairums LRA reklāmu ir saturiski līdzīgas – attiecīgā vēlēšanu apgabala kandidāts stāsta vai nu par iemesliem kandidēt, vai par paveikto līdz šim. Reklāmās minēta partijas cīņa pret ātrajiem kredītiem, iestājas par dzēriena iepakojumu depozīta sistēmu ieviešanu un nosoda neefektīvo AirBaltic darbību. Lielākā daļa reklāmu mērķētas uz kandidāta vēlēšanu apgabala lielāko pilsētu iedzīvotājiem.

Profili, kas ievieto reklāmasLatvijas Reģionu Apvienība, Edijs Pipars, Edvards Smiltēns LV, Ieva Brante, Arno Marnics, Andrejs Ņilovs, Genādijs Rusanovs

NA. 48 reklāmas

Priekšvēlēšanu reklāmām internetā iztērēti jau 5148 eiro jeb 7% no visiem tēriņiem.

Reklāmas tiek liktas gan partijas, gan atsevišķu politiķu vārdā. Daļa no tām reklamē jau notikušus pasākumus, kuros piedalījušies biedri, vai gaidāmās tikšanās ar iedzīvotājiem. Vienīgie, kuriem viena no ievietotajām reklāmām ir latgaliski. Reklāmu saturā dominē ar demogrāfiju un nacionālo politiku saistītas tēmas. Izceļas arī reklāma, kuras pretējās pusēs ir NA un Saskaņa un velk virvi, kamēr citas lielākās partijas atrodas virves vidū. Vairums reklāmu ir mērķētas uz kandidāta vēlēšanu apgabala pilsētu iedzīvotājiem.

Profili, kas ievieto reklāmas: Nacionālā apvienība, Raivis Dzintars, Janis Dombrava, Rihards Kols, Artūrs Butāns / Nacionālā Apvienība, Nacionālā apvienība Zemgalē, Nacionālā apvienība Latgalē, Raivis Zeltīts, Jānis Iesalnieks, Edvards Ratnieks, Nacionālā Apvienība Kurzemē, Ināra Mūrniece, Kārlis Krēsliņš

KPV LV. 42 reklāmas

Priekšvēlēšanu reklāmām internetā iztērēti jau 61 827 eiro jeb 98% no visiem tēriņiem.

Kopš augusta vidus regulāri liek košas trīs bilžu kolāžas, kurās redzami skati no Latvijas pilsētām, kurās it kā izliktas KPV LV reklāmas. Sevi reklamē arī atsevišķi partijas deputāta kandidāti. Sponsorētas tiek arī Memory Water reklāmas, kuru kampaņas saukļi ir ļoti līdzīgi KPV LV saukļiem un izmanto vienu mirkļbirku. Aktīvi tiek reklamētas daudzās tikšanās ar iedzīvotājiem. Reklāmas mērķētas uz konkrētās kolāžas pilsētas iedzīvotājiem. Daļa reklāmu – uz gados jaunāku auditoriju.

Profili, kas ievieto reklāmas: Kam pieder valsts?, Aivars Geidāns “KPV LV”, Kam Pieder Valsts – Liepāja, Memory Water, Toms Andersons KPV LV, Sergejs Šapovalovs – Сергей Шаповалов, Aldis Blumbergs “KPV LV”, Kaspars Ģirģens “KPV LV”

LKS. 42 reklāmas

Priekšvēlēšanu reklāmām internetā iztērēti jau 5507 eiro jeb 21,42% no visiem tēriņiem.

LKS visas reklāmas izvietojuši tikai krievu valodā, tai skaitā reklāmas no Latvia Human Rights Committee. Reklāmu saturs partijai ierastais – nepilsoņu tiesības Latvijā un krievu skolas. Reklāmās redzami arī spilgtākie partijas biedri, t.sk. īpaši atspoguļots Aleksandra Gapoņenko arests. Dažas reklāmas tēmētas tikai uz rīdziniekiem.

Profili, kas ievieto reklāmas: Русский союз Латвии, Latvian Human Rights Committee, Mamikins.lv, Штаб-XXI

Apvienība SGK (LSDSP/KDS/GKL). 32 reklāmas

Priekšvēlēšanu reklāmām internetā iztērēti jau 410 eiro jeb 100% no visiem tēriņiem.

Vairums partijas reklāmu vizuāli neizceļas – daļa reklamē tikai partijas logo, bet daļa ar īsu partijas mērķa aprakstu aicina balsot par šo apvienību. Īpaši aktīvi reklamējas Valdis Šakars. Partija apmaksājusi arī reklāmu, kas “statistikas melos” vaino SKDS priekšvēlēšanu aptauju. Reklāmas tēmētas uz uzņēmējdarbībā ieinteresētiem cilvēkiem.

Profili, kas ievieto reklāmas: Apvienība SKG, Valdis Šakars

ZZS. 21 reklāma

Priekšvēlēšanu reklāmām internetā iztērēti jau 2537 eiro jeb 1% no visiem tēriņiem.

Vairums reklāmu ir atsevišķu partijas biedru ievietotas. Partijai nav vienotas sociālo mediju kampaņas un internetā tā reklamējas kūtri. Reklāmās uzsvars likts uz reģionu attīstību – darba vietu radīšanu un ceļu sakārtošanu. Reklāmas tēmētas uz kandidāta vēlēšanu apgabala iedzīvotājiem.

Profili, kas ievieto reklāmas: Reinis Uzulnieks, Edgars Tavars, Deviņi, ZZS Vidzeme, Ringolds Arnitis, Viktors Valainis, Augusts Brigmanis, Arnis Vērzemnieks – Pensija bez nodokļa, Guntis Kalniņš, Viktors Ščerbatihs

NSL. 8 reklāmas

Līdz šim priekšvēlēšanu reklāmām internetā iztērēti 0 eiro jeb 0% no visiem tēriņiem.

Izskatās, ka NSL vispār nav sociālo mediju reklāmas kampaņas. Mūsu “noķertās” reklāmas ir partijas ģenerālsekretāra, kurš pats vēlēšanās nepiedalās, Dmitrija Kostojanska kritiskie komentāri par aktualitātēm un līdzšinējiem politiķu darbiem. Šie ieraksti neaicina balsot par partiju, tādēļ, iespējams, nav uzskatāmi par priekšvēlēšanu reklāmām.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu