Latvijā drīzumā tiks pielikts punkts ieilgušajiem strīdiem par brendija "Belij aist" un ar to saistīto preču zīmju piederību, jo Moldovas valdība pērnā gada beigās nacionalizējusi lielāko daļu no padomju laikos radītajām vīnu un brendiju preču zīmēm, tostarp arī ārpus tās robežām pazīstamākā brendija "Belij aist" preču zīmi, un pašlaik notiek to pārreģistrācija.
Par to informēja Moldovas valstij piederošo brendiju un vīnu preču zīmju pārvaldītāja agrorūpnieciskā departamenta "Moldova vin" patentu pilnvarotais Latvijā Edvards Lavrinovičs. Viņš sacīja, ka līdzšinējais "Belij aist" preču zīmes īpašnieks Latvijā Moldovas alkoholisko dzērienu ražotājs "Barza Alba" preču zīmi jau nodevis "Moldova Vin". Moldovas valsts institūcijas pārstāvis turpina citu preču zīmju pārņemšanu no Moldovas uzņēmumiem, kas ar "Belij aist" saistītās preču zīmes Latvijā reģistrējuši ar savu vārdu. Lavrinovičs prognozēja, ka nebūs problēmu arī atlikušo ar "Belij aist" saistīto preču zīmju pārņemšanā, jo gadījumā, ja kāds no preču zīmju īpašniekiem atteiksies nodot preču zīmi valsti pārstāvošajai institūcijai, pret to Moldovā piemēros sankcijas, piemēram, nedos atļauju brendija eksportam. Tomēr viņš piebilda, ka Moldova nav nacionalizējusi pilnīgi visas populārākās alkoholisko dzērienu preču zīmes, piemēram, brendija "Čornij aist" preču zīme saglabāsies Kišiņevas alkohola ražotāja "Aroma" īpašumā, jo tā ir radījusi un lietojusi minēto preču zīmi pēcpadomju periodā. "Moldova vin" pārstāvis sacīja, ka Latvijā, kas ir viens no lielākajiem "Belij aist" noieta tirgiem, pēc preču zīmju pārreģistrācijas pabeigšanas uzlabosies patērētājiem pieejamā brendija kvalitāte un "stārķis atgūs labo slavu", jo Moldovas valsts kontrolēs brendiju ražošanu un eksportu, un tādējādi Latvijas tirgū vismaz no Moldovas neparādīsies apšaubāmas izcelsmes un kvalitātes produkcija. Jau vēstīts, ka līdz šim gan brendija "Belij aist" ražotāji - "Aroma" un "Barza Alba", gan to izplatītāji un interešu pārstāvji Latvijā - attiecīgi "Aroma Floris''s" un "L.I.O.N.& Ko" - ar katrai pusei mainīgām sekmēm strīdējās par to, kuram ir ekskluzīvas tiesības Latvijā izplatīt populāro brendiju.