Šodienas redaktors:
Vita Daukste-Goba

Partijas reklāmās kopumā iztētējušas Ls 3 350 000 .

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Septembrī televīzijā, radio, nacionālajos un reģionālajos laikrakstos izvietotajai politiskajai reklāmai partijas kopā iztērējušas 2 557 372 latus, un šā gada pirmajos deviņos mēnešos šim nolūkam kopumā iztērēti 3 348 315 lati.

Par to informēja Sorosa fonda un sabiedrības "Delna" kopprojekta vadītāja Inese Voika. Salīdzinot ar augustu, septembrī reklāmas izvietošanas izmaksas pieaugušas gandrīz 6 reizes. Par medijos septembrī izvietoto reklāmu visvairāk maksājusi Tautas partija (TP) - 747 241 latus. Otrajā vietā reklāmas izmaksu ziņā ierindojas savienība "Latvijas ceļš" (LC), kas kopā iztērējusi 377 633 latus. Trešo vietu reklāmas tēriņu ziņā septembrī ieņem Latvijas Pirmā partija (LPP) ar 328 136 latu izdevumiem. Ceturtajā vietā ir Latvijas Sociāldemokrātiskā strādnieku partija (LSDSP), kas iztērējusi 209 102 latus. Piektajā vietā ir Zaļo un zemnieku savienība (ZZS) ar 177 579 latu tēriņiem. Šie dati iegūti, balstoties uz analīzi, ko sadarbībā ar projektu "Atklāti par 8.Saeimas priekšvēlēšanu kampaņas finansēm" veic mediju pētīšanas aģentūras "Baltic Media Facts" (BMF) un "Observer". Pēc projekta pasūtījuma BMF un "Observer" uzskaita ikvienu politiskās partijas reklāmu, kas izvietota nacionālajos un reģionālajos laikrakstos, TV un radio, kā arī internetā. Vislielākie tēriņi laika posmā no janvāra līdz septembrim bija Tautas partijai, kas kopā iztērēja 1 058 796 latus. Otrajā vietā ierindojas LC ar 445 943 latu tēriņiem, trešajā - Latvijas Pirmā partija, kas iztērējusi 355 688 latus. Ceturto vietu ieņem LSDSP ar 306 819 latu tēriņiem, piektajā vietā ierindojas Zaļo un Zemnieku savienība, kas kopā ar tās priekštečiem LZS iztērējusi 240 837 latus. Projekts "Atklāti par 8.Saeimas priekšvēlēšanu kampaņas finansēm" neuzskaita vides reklāmu, reklāmas sagatavošanas, kampaņas plānošanas, dažādu labdarības akciju, preses izdevumu u.c. izmaksas. Pēc projekta veidotāju pārliecības, šobrīd diezgan droši var apgalvot, ka kopējie priekšvēlēšanu kampaņas izdevumi vairākām partijām pārsniegs paziņojumā par priekšvēlēšanu kampaņas izdevumiem uzrādītās summas. Pēc projekta uzskaites tikai par reklāmas izvietošanu vien savas plānotās izmaksas pārsniegusi LPP - par 132 300 latiem un ZZS - par 90 837 latiem. Tuvu plānoto izdevumu skaitlim tikai izvietotās reklāmas izmaksu ziņā pietuvojusies Tautas partija - atlikuši 202 854 lati. Pēc projekta veidotāju pārliecības, atlikušo summu Tautas partija varētu būt iztērējusi vides reklāmām, kas vizuāli plaši redzamas visā valsts teritorijā, bet projekta ietvaros kā izvietotās reklāmas izmaksas nav uzskaitītas.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu