Hakeru uzbrukumā "British Airways" nozagti 380 000 klientu bankas karšu dati

Papildināts
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Lielbritānijas aviokompānija "British Airways" (BA) ceturtdien paziņoja, ka hakeru uzbrukumā ir nozagti 380 000 tās klientu bankas karšu dati.

Hakeru uzbrukums skāris 380 000 bankas karšu, ar kurām klienti laikā no 21.augusta līdz 5.septembrim veica lidojumu biļešu rezervāciju.

"Mēs steidzamības kārtā izmeklējam klientu datu zādzību no mūsu vietnes un mūsu lietotnes mobilajiem tālruņiem. Nozagtie dati neietvēra ceļojuma vai pases datus," teikts aviokompānijas paziņojumā.

"Tika kompromitēti personas un finanšu dati par klientiem, kuri veica rezervācijas mūsu vietnē un lietotnē," teikts paziņojumā.

"Ielaušanās tika atrisināta un mūsu vietne darbojas normāli. Mēs esam informējuši policiju un attiecīgās iestādes. Mēs izsakām dziļu nožēlu par traucējumu, ko izraisījusi šī noziedzīgā darbība," paziņoja BA.

Hakeru uzbrukums notika no 21.augusta plkst.21.58 pēc Griničas laika (22.augusta plkst.00.58 pēc Latvijas laika) līdz 5.septembra plkst.20.45 pēc Griničas laika (plkst.23.45 pēc Latvijas laika).

Aviokompānija ieteica visiem, kurus var būt skāris šis uzbrukums, sazināties ar savu kredītiestādi un sekot tās ieteikumiem.

"Mēs individuāli sazināsimies ar klientiem un izskatīsim jebkādas pretenzijas [uz kompensāciju]," paziņoja BA.

BA jūlijā atvainojās par tehnisku problēmu, kuras dēļ tika atcelti desmitiem tās reisu uz Londonas Hītrovas lidostu vai no šīs lidostas.

BA vadītājs Alekss Kruss piektdien teica raidsabiedrībai BBC, ka aviokompānija kompensēs visus finansiālos zaudējumus, kas klientiem varētu rasties šīs datu zādzības dēļ.

Kruss arī atvainojās par datu zādzību.

"Mēs ļoti nožēlojam notikušo," viņš sacīja.

"Notika ļoti sarežģīts, ļaunprātīgs, krimināls uzbrukums mūsu vietnei," viņš piebilda.

Svarīgākais
Uz augšu