Rīgas mērs Nils Ušakovs norāda, ka parasti ir četras vai piecas metodes, lai to varētu mainīt. Samazināt sastrēgumus, samazinot mašīnu skaitu. To var izdarīt ar ceļa zīmēm vai arī samazinot automašīnām atvēlēto joslu skaitu, kā arī paaugstinot maksu par autostāvvietām un visbeidzot arī ieviešot iebraukšanas maksu.
Tomēr „Nekā personīga” rīcībā ir informācija, ka pilsētas vadība jau ir izlēmusi, ka par iebraukšanu Rīgas centrā būs jāmaksā. Darba grupās un ierēdņu lokā spriež, ka nodeva, kas atturētu autovadītājus no tuvošanās Rīgas centram, ir pieci eiro.
Pagaidām plāns tiek turēts slepenībā, jo pilsētā valdošā partija „Saskaņa” baidās, ka lēmums par maksas ieviešanu sakaitinās vēlētājus. Tomēr laika līdz Eiropas dzelzceļa „Rail Baltica” būvniecībai vairs nav daudz, tāpēc priekšdarbi jau notiek.
Rīgas domes Satiksmes departaments ir izsludinājis konkursu par satiksmes uzraudzības punktu ierīkošanu 16 vietās. Konkursa nolikumam pievienotajā plānā redzams, ka ierobežota teritorija no Daugavas līdz dzelzceļa lokam ap Rīgas centru. Teritorijā iekļauts gandrīz viss vēsturiskais centrs, Andrejosta, Skanstes ielas rajons, Brasa un Grīziņkalns.
2013.gada saistošajos noteikumos jau ir noteiktas iespējamās transporta iebraukšanas īpašā režīma zonas. Šajos dokumentos jau bija rakstīts, ka ir iespējams ieviest maksas iebraukšanu pilsētā. Par to sarunas jau norisinās kopš 2006.gada.
Lai gan domes vadība un vadošie ierēdņi slēpj savu nodomu, par to liecina plāni būvēt satiksmes uzraudzības punktus ielās, pa kurām var nokļūt centrā.