Interesanti ir tas, ka laika gaitā Putina-Kadirova starpā ir izveidojušās sava veida priekšnieka-padotā attiecības, taču bieži nevar saprast, kurš ir priekšnieks un kurš padotais.
Piemēram, teorētiski Putins ir tas, kurš sniedz Kadirovam kontroli pār lielāko daļu Čečenijas kontrolēšanai nepieciešamo bruņoto spēku, kā arī milzīgus ekonomiskus bonusus (piemēram, milzīgas dotācijas no Krievijas valsts budžeta, kontroli pār Groznijas lidostu un tās muitas nodevām, daļu no naftas ieguves naudas, kā arī tiesības Krievijas vārdā runāt ar kaimiņos esošajām Kaukāza republikām par terorisma problēmām). Tomēr Kadirovs nebūt neuzvedas kā ar pateicību apveltīta marionete. Piemēram, 2016. gadā, kad Krievijas valdība lēma par nākamā gada federālo taupības budžetu, Kadirovs asi iebilda pret Finanšu ministrijas ierosinājumu samazināt dotācijas Čečenijai un pierunāja Putinu paturēt esošo dotāciju apjomu (pārējām Kaukāza teritorijām tās tika samazinātas). Tāpat arī tad, kad Čečenijas galvaspilsētā Groznijā tika veikta Krievijas policijas operācija, kura nogalināja cilvēku, Kadirovs pavēlēja savām policijas vienībām šaut uz jebkuru Krievijas policistu, kurš parādās viņa teritorijā.
Savukārt Dienvidkaukāza gadījumā Krievijas pieeja ļoti atgādina sašķelšanas stratēģiju, kuru jau minēju savā rakstā par Maskavas ārpolitiku Eiropā.
Lai gan Gruzija, Armēnija un Azerbaidžāna ir no Krievijas neatkarīgas valstis, tomēr tiek darīts viss iespējamais, lai paturētu tās Maskavas ietekmes sfērā un nepieļautu to virzību uz Rietumiem.
Krievijai par laimi, pašas Kaukāza republikas ir sniegušas vairākus ieročus. Par galveno no tiem var uzskatīt iesaldētos konfliktus. Pēc neatkarības iegūšanas Gruzijā plosījās pilsoņu karš, bet kaimiņos Azerbaidžāna sagāja ragos ar Armēniju. Maskava ir izmantojusi šos saspīlējumus savā labā. Piemēram, Kalnu Karabaha konflikta ietvaros Putins ir pārliecinājis Azerbaidžānu iegādāties Krievijas ieročus, savukārt Armēnija ir pārliecināta pieņemt valsts drošības garantijas un Krievijas armijas bāzi.