/nginx/o/2018/09/21/11434687t1hb2fb.jpg)
Kas jāņem vērā, lai sānslīdes būtu patīkama izklaide (un ne vairāk), bet ne automobiļa laušana, ziemas riepas protektora deldēšana un citu ceļu satiksmes dalībnieku apdraudēšana – par to lasiet tālāk!
Kas jāņem vērā, lai sānslīdes būtu patīkama izklaide (un ne vairāk), bet ne automobiļa laušana, ziemas riepas protektora deldēšana un citu ceļu satiksmes dalībnieku apdraudēšana – par to lasiet tālāk!
Vēls rudens, pirmais sniegs, samazināta saķere, ass līkums un rokas bremze… Tā tik vien niez nagi iespiest gāzi līdz grīdai un eleganti izbraukt līkumu, sajūtot, kā visi simts zirgspēki pakļaujas un izņem līkumu sānslīdē. Kārdinošs veids, kā iegūt adrenalīna lādiņu citkārt vienmuļajā autovadīšanā.
Vienkāršoti – sānslīde ir slīdēšana sāņus. Apzināta sānslīde padara drifta sacensības baudāmākas un ikdienišķu braucienu – adrenalīna pilnu, savukārt nejauša sānslīde nesagatavotam autovadītājam var beigties visai bēdīgi, noskriešana no ceļa būtu maigākās iespējamās sekas.
Kontrolēta sānslīde – būtisks drifta sacensību elements, ko izpilda pieredzējuši autovadītāji, kam ir riepu sponsori. Profesionāļi lēš, ka viena drifta sacensību automašīna sezonas laikā nobrauc ap 200 jaunu aizmugures riepu.
Nekontrolēta sānslīde – bīstama situācija, kuras laikā automašīna praktiski nav vadāma, līdz ar to var noslīdēt no ceļa, ietriekties ceļmalas nožogojumā vai kokā, grāvī, iebraukt pretējā braukšanas joslā u.tml.
Lai saglabātu savu drošību un nekādā veidā neietekmētu citu satiksmes dalībnieku drošību, no sānslīdēm būtu maksimāli jāizvairās. Mierīga un kontrolēta braukšana, ņemot vērā ceļa apstākļus un braukšanas ierobežojumus konkrētajā posmā, ir atbildīgs automašīnas vadīšanas veids.
Speciālisti piedāvā dažus ieteikumus, lai padarītu braukšanu drošāku laikā, kad sānslīžu iespējamība ir visai augsta – pēc lietus, laikā, kad parādās pirmais apledojums, ziemā u.tml.
Braukšana ziemā nav tikai nervoza lūkošanās caur pusaizsalušu vējstiklu un ripināšanās gliemeža gaitā trešajā ātrumā. Tā var būt arī aizraujoša un adrenalīna pilna. Un kāpēc gan ne. Taču – jāatceras, ka ceļu satiksmē piedalās arī citi, un viņu drošība ir atkarīga no tā, vai visi ievēro maksimālu piesardzību.
Lielceļš nav trase. Tikko uz ceļa atrodas (vai varētu atrasties) vairāk nekā viens ceļu satiksmes dalībnieks, tā viss – aizmirstam par izklaidēm un braucam rāmi. Ir daudz labāki veidi, kā no sirds nodot pa bundžām, lai pēc tam turpinātu ikdienas gaitas maksimāli droši. Dažas populāras vietas, kur var nolaist tvaiku:
Par agresīvu braukšanu tiek piemēroti sodi. Šī gada Maijā Saeimas Juridiskā komisija nobalsoja par grozījumiem, ka arī nepamatoti strauja bremzēšana un sānslīdes tiek uzskatītas par agresīvu braukšanu. Sods par šiem pārkāpumiem – no 70 līdz 280 eiro. Izklaides paraugdemonstrējumi un sporta pasākumi ir vienīgais izņēmums, kad šādas vaļības ir atļautas.
Tiek bojāta automašīna. Sānslīdes, ja radītas apzināti, deldē ne tikai dārgās ziemas riepas, bet arī rada pastiprinātu slodzi visai automašīnai, lauž rokas bremzi un rada milzu risku ietriekties kādā kokā vai ceļa nožogojumā. Vai sliktākajā gadījumā – kādā citā transportlīdzeklī.
Automašīnai jābūt aprīkotai ar nepieciešamajiem drošības līdzekļiem. Drošība pirmajā vietā, tādēļ svarīgi, lai šī sporta cienītājiem (vietās, kur to drīkst darīt) automašīnas būtu pienācīgi aprīkotas ar drošības siksnām, gaisa spilveniem, labām bremzēm un viegli vadāmu stūri. Tāpat par skādi nenāks ziemas riepas, kurām ir pietiekami dziļš protektors. Ziemā – jo dziļāks, jo labāk. Vēlams ar rakstu, kas paredzēts sniega izstumšanai un maksimālas saķeres nodrošināšanai. Ziemas riepas ar radzēm nodrošinās labāku saķeri ar apledojušu vai pieblietētu sniegu klātu ceļu, bet – ja mērķis ir paslidināties, tad radzes būs liekas. Profesionāli autosportisti ziemas trasēs plēš labas ziemas riepas, savukārt tie, kas atrod iespēju pabraukāties pa trasi un paslidināties tīri prieka pēc, var arī lūkot, kur pieejamas lētas ziemas riepas, labākās ziemas riepas atstājot ikdienas braukšanai. Jo jārēķinās, ka, intensīvi slīdot, riepas tik tiešām nodils un zaudēs savas īpašības, padarot tālāku braukšanu pa koplietošanas ceļiem pat bīstamu.
Jāņem vērā klimatiskie apstākļi. Gaisa temperatūra, nokrišņi, kas ietekmē redzamību, diennakts laiks (diena, krēslas stundas vai nakts), ceļa seguma veids un stāvoklis – tīrs, slapjš, piesnidzis, pieblietēts sniegs, apledojums, ledus ar sniegu, ledus ar ūdeni u.tml.
Labas ziemas riepas nenoliedzami ir viens no primārajiem elementiem, kas mainīgos laikapstākļos palīdz saglabāt drošu saķeri ar ceļa virsmu un nezaudēt vadāmību. Ziemas riepas minimālais protektora dziļums nemainīgi ir 4 mm. Tāpat, atkarībā no ikdienas braukšanas apstākļiem, var piemeklēt atbilstošāko protektora zīmējumu. Piemēram, ja lietainā laikā ikdienā veicamie ceļi mēdz būt pārmēru slapji, svarīgi nodrošināties pret akvaplanēšanas iespēju.
Obligāto ziemas riepu sezona sākas pirmajā decembrī. Līdz tam – atkarībā no laikapstākļiem ziemas riepas var uzlikt jebkurā sev ērtā laikā. Teorētiski ziemas riepas var lietot visu gadu, bet vasarā tās daudz ātrāk nodils, turklāt tas ir nedroši – it sevišķi lietus laikā. Ziemas riepas visplašākajā klāstā no visiem populārākajiem ražotājiem pieejamas riepu lielveikalā Riepas.lv.
Ielūkojieties internetveikalā Riepas1.lv un sagatavojieties jaunajai ziemas sezonai un plānotām un kontrolētām sānslīdēm, izvēloties labākās ziemas riepas!