Shizma jeb organizatoriskā dalīšanās baznīcā noveda līdz vecticībnieku apcietinājumiem, spīdzināšanai un pat nāvessodiem, kas turpinājās gadsimtiem ilgi. Daudzi vecticībnieki pameta dzimteni, bet tie, kuri palika, saskārās ar pieaugošiem draudiem, tuvojoties ateistiskajam komunistu režīmam 20. gadsimtā.
Likovu situācija saasinājās 1936. gadā, kad boļševiki nogalināja Karpa brāli. Ticības dēļ Likovu dzīvības bija pakļautas pastāvīgām briesmām, tāpēc Karps kopā ar sievu Akuļinu un diviem bērniem – deviņus gadus veco dēlu Savinu un divus gadus veco meitu Natāliju devās meklēt mieru un glābiņu dziļi Sibīrijas mežos.
Kad daudzas dienas bija pavadītas nogurdinošā ceļā, viņi beidzot sasniedza piemērotu apmešanās vietu, kur no pieejamajiem materiāliem uzbūvēja būdu, taču viņiem nebija nedz elektrības, nedz kanalizācijas; viņi dzīvoja, ēzdami kartupeļus, riekstus un ogas, pina lūku vīzes, bet, kad noplīsa līdzpaņemtais apģērbs, izgatavoja drēbes no kaņepju šķiedrām un bērzu tāsīm.
Lai arī situācija sākumā bija visai bēdīga, ģimene pat pamanījās pieaugt: vēl viens dēls Dmitrijs piedzima 1940. gadā, bet meita Agafija – 1944. gadā. Bērni ātri iemācījās runāt un lasīt divās valodās – krievu un senslāvu. Bērni necik daudz nezināja par pasauli ārpus taigas. Karps tiem mēdza stāstīt par Krievijas pilsētām, tomēr vienmēr no vecticībnieku perspektīvas, proti, modernā sabiedrība tika uzskatīta par sātana apsēstu, grēkpilnu, kur cilvēki dzīvo bailēs un apspiestībā.
Dzīves aspekti, kas cilvēkiem civilizētajā pasaulē ir rutīna, Likovu ģimenei bija nemitīga cīņa. Arī Sibīrijas laikapstākļi ģimeni nelutināja – Akuļina bieži savu pārtikas devu atdeva bērniem. Rezultātā viņa mira bada nāvē 1961. gadā.