Ar gaidāmā L200 tīzeri Mitsubishi atskatās uz savu pikapu veiksmes stāstu 40 gadu garumā

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Mitsubishi

Ir 1978. gads, un pasaule piedzīvo pārmaiņas. Kosmosa iekarotāji visā pasaulē izklīst pa virtuālo spēļu plašumiem, un sāk izplatīties videospēļu industrija. Japānā tiek izveidots pirmais automātiskais mobilo telefonu tīkls, bet kinoekrānus ieņem Supermens. Bet tikmēr auto tirgū tiek laists vēl viens produkts, kas turpmāko četrdesmit gadu laikā nodrošinās mobilitāti 4,7 miljoniem cilvēku – vientonnīgais Mitsubishi pikaps.

Tas ir maztonnāžas kravas auto, ar kuru var braukt pa jebkādu ceļu un jebkurā pasaules vietā. Tas izstrādāts, ievērojot noteikto izdevumu – pielāgoties klientu vēlmēm tikt pie pikapa ar izciliem uzticamības, izturības un kravnesības rādītājiem; ar tādu vadāmības, lietojuma, komforta un braukšanas līmeni, kas būtu vienlīdzīgs pasažieru sedanam.

Pirmie modeļi tika nosaukti “FORTE”, lai arī eksporta produkti tika apzīmēti ar citām emblēmām, piemēram, L200, kas tiek izmantota joprojām. Jau no paša sākuma FORTE tika izstrādāts, lai kalpotu kā izturīgs un uzticams transporta līdzeklis cilvēku un mantu pārvadāšanai.

FORTE tika izstrādāts tā, lai tā kravnesība būtu viena tonna un tas vienlaikus būtu viegli vadāms, kā arī apvienotu skarbu uzticamību, vieglu vadāmību un iespaidīgu kravnesību. Drīz vien tas kļuva par stabilu favorītu visā pasaulē, no sasalumu teritorijām līdz saules sakarsētiem tuksnešiem.

Lai mudinātu klientus ar to doties vēl dziļāk laukā, Mitsubishi Motors uz šā auto bāzes radīja līdzīgu auto ar četru riteņu piedziņu, 1980. gadā papildinot modeļu klāstu ar 4x4 versiju. Tas kļuva par pamatu modernajiem Mitsubishi 4WD automobiļiem līdz pat PAJERO/MONTERO un DELICA.

Pikaps, ko daudzos tirgos drīzumā pārdēvēja par TRITON, pamatīgi ietekmēja arī Mitsubishi Motors biznesu. Pirmās un otrās paaudzes platformas ražoja galvenokārt Mitsubishi Motors Ohe rūpnīcā. Sākot ar trešās paaudzes modeli kopš 1995. gada, ražošana tiek koncentrēta Laem Chabang rūpnīcā Taizemē, no kurienes tiek nodrošināts eksports uz visām pasaules valstīm. Šobrīd tā ir Mitsubishi Motors lielākā rūpnīca, kurā ik gadu tiek saražots vairāk nekā 400 000 transporta līdzekļu.

Šeit būs atgādinājums par iepriekšējām FORTE, TRITON un L200 paaudzēm – un neliels ieskats, ko varētu gaidīt nākotnē.

1. paaudze

1978. gada septembris

Japānā tiek izlaists “FORTE”, vientonnīgs maztonnāžas kravas auto, kas eksporta tirgos tiek piedāvāts ar dažādiem nosaukumiem, piemēram, MITSUBISHI TRUCK un L200. Eksports uz Ziemeļameriku sākas oktobrī.

Raksta foto
Foto: Mitsubishi

Vienīgā virsbūves versija bija parastā kabīne (‘single cab’). Piedāvājumā esošie motori – divu litru benzīna dzinējs, 2,6 litru izvēle Ziemeļamerikai un 1,6 litru motors Japānai un citiem reģioniem. Eksportam bija pieejams arī 2,3 litru dīzeļmotors.

1980. gada oktobris: Tiek ieviesta pieslēdzama 4WD sistēma.

2. paaudze

1986. gada marts

Pilnīga modeļu maiņa. Tagad piedāvātās versijas ietver trīs virsbūvju veidus: parastā kabīne (‘Single Cab’), pagarinātā kabīne (‘Club Cab’) un dubultā kabīne (‘Double Cab’), turklāt ar parasto kabīni ir pieejama īsā un garā virsbūve. Pieejamas jaunas 2WD un 4WD piedziņas opcijas, divu un 2,6 litru benzīna motori, kā arī 2,5 litru dīzeļmotors (palielināts no 2,3 litriem).

Raksta foto
Foto: Mitsubishi

1991. gada maijs: Japānas tirgū tiek piedāvāts modelis “STRADA” (pieejams tikai ar dubulto kabīni).

3. paaudze

1995. gada novembris

Taizemē klajā tiek laists jauns maztonnāžas kravas auto modelis “L200 STRADA”.

Ražošana koncentrēta MSC Thai Laem Chabang rūpnīcā, no kurienes tas tiek eksportēts uz visām pasaules valstīm.

Raksta foto
Foto: Mitsubishi

Eksportam tiek piedāvāti trīs virsbūvju veidi: parastā kabīne, pagarinātā kabīne un dubultā kabīne. Automobiļus darbina 2,5 vai 2,8 litru dīzeļmotori. 4WD mehānisms aprīkots ar inovatīvo “Easy Select 4WD” sistēmu.

4. paaudze

2005. gada augusts

Taizemē klajā tiek laists jaunais pikaps “TRITON”. Pēc tam tā tirdzniecība tiek uzsākta citos tirgos.

Raksta foto
Foto: Mitsubishi

Tiek piedāvātas trīs virsbūvju konfigurācijas – parastā kabīne, pagarinātā kabīne un dubultā kabīne, savukārt motoru palete ietver no jauna izstrādāto 2,5 litru un 3,2 litru common-rail dīzeļmotoru. Piedziņas opcijas ietver 2WD un 4WD, kas aprīkotas ar “Easy Select 4WD” vai “Super Select 4WD” sistēmām.

5. paaudze

2014. gada novembris

Taizemē klajā tiek laists 5. paaudzes modelis. Pēc tam tā tirdzniecība tiek sākta citos tirgos.

Raksta foto
Foto: Mitsubishi

Tiek piedāvātas trīs virsbūvju konfigurācijas – parastā kabīne, pagarinātā divdurvju kabīne un dubultā kabīne. Automobiļus darbina pilnīgi jauns 2,4 litru MIVEC turbodīzelis, 2,5 litru turbodīzelis un 2,4 litru benzīna motors. Piedziņas opcijas - 2WD un 4WD, kam pieejama arī “Super Select 4WD-II” sistēma, kurā iebūvēts elektroniskais spēka pievads.

Un drīzumā tiks atklāta arī pikapa nākotne…

Uz augšu