Pirms 12 gadiem, 2006. gadā Brazīlijas zemo cenu pārvadātāja "GOL" pilnīgi jaunā lidmašīna "Boeing 737-800" virs Amazones džungļiem saskrienas ar mazāku lidmašīnu un ietriecas zemē. Neviens no 148 pasažieriem un 6 apkalpes locekļiem neizdzīvo.
Diena vēsturē: Amazones džungļos nogāžas Brazīlijas lidmašīna. Bojā iet visi 154 pasažieri
Katastrofa
Boingu vadīja kapteinis Desju Čavess Jr. (Decio Chaves Jr), kurš lidojumos bija pavadījis 15498 stundas, un otrs pilots Tjagu Žordau Krusu (Thiago Jordão Cruso), kurš gaisā bija pavadījis kopumā 3981 stundu.
29. septembrī plkst. 15:35 boings pacēlās no Manausas lidostas Brazīlijā un sāka ceļu uz Riodežaneiro. Aptuveni tajā pašā laikā gaisā pacēlās arī mazāka biznesa lidmašīna “Embraer Lagacy 600”, kas lidoja uz ASV.
Pēc virknes komunikācijas un tehnisku kļūmju abas lidmašīnas 11 kilometru augstumā virs Amazones džungļiem sadūrās. Biznesa lidmašīnas kreisais spārns saskārās ar boinga kreisā spārna struktūru, kas padarīja boingu nekontrolējamu. Rezultātā tas brīvajā kritienā un no trieciena pret zemi tika gandrīz pilnīgi iznīcināts.
Savukārt biznesa lidmašīnas spārns, lai arī tika bojāts, tomēr netraucēja lidmašīnai droši nosēsties tuvākajā lidlaukā.
Izmeklēšana
Izmeklēšanu vadīja Brazīlijas gaisa spēki un Nacionālā Transporta drošības biedrība. Tika secināts, ka iespējamais sadursmes cēlonis bija kļūdaina navigācijas informācija, ko sniedza radars, novedot abus lidaparātus vienu otram pretī uz viena gaisa ceļa.
Tomēr vainu nevar uzvelt tikai vienam faktoram, jo šādu traģisku iznākumu veidoja vairāku individuālu un institucionālu faktoru kopums.
Avarējušais lidaparāts tikai 12.septembrī saņemts no "Boeing" rūpnīcas un bija nolidojis tikai 200 stundas. Brazīlijas aviācijas vēsturē šī joprojām ir traģiskākā un nāvējošākā aviokatastrofa.