Viņa uzsvēra, ka iepriekš paustais rada bažas par "Rail Baltica" projekta tālāku virzību. "Nedomāju, ka aina ir katastrofāla, tomēr pastāv iespēja, ka projekts var apstāties vai arī tā īstenošana var notikt ilgāk par 2026.gadu," teica bijusī "RB Rail" vadītāja.
Lai situāciju risinātu, Rubesa sagatavojusi četrus ieteikumus, kas nosūtīti Eiropas Komisijas pārstāvjiem, atsevišķiem Eiropas Parlamenta deputātiem, kā arī Baltijas valstu premjerministriem un transporta ministriem.
Pirmkārt, Rubesa rosina projekta "Rail Baltica" īstenošanā ņemt vērā ES līmeņa intereses, nevis tikai nacionāla līmeņa intereses. Otrkārt, nepieciešams izveidot "RB Rail" valdi, kas būtu profesionāla un neitrāla, proti, nacionālajām valstīm nevajadzētu uzņemties divas lomas - kā "Rail Baltica" ieviesējiem un "RB Rail" daļu īpašniekiem.
Treškārt, Baltijas valstīm ir jārada pārredzams projekta un tā uzrauga "RB Rail" finansējuma plāns. Ceturtkārt, projektam jānodrošina augsta līmeņa politiskā pārraudzība, proti, "Rail Baltica" īstenošanā aktīvāk jāiesaistās visu Baltijas valstu transporta, finanšu un ekonomikas ministriem, bet lielākā atbildība gultos uz premjerministru pleciem.
Jau ziņots, ka Rubesa ceturtdien iesniedza kopuzņēmuma padomei atlūgumu, kas stājas spēkā ar tā iesniegšanas brīdi.
Rubesa šajā amatā tika iecelta 2015.gadā, un viņas pilnvaru termiņš beigsies oktobrī.