Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

TVNET tests: ērtais un praktiskais Ford Tourneo Custom LWB

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Ford Tourneo Custom
Ford Tourneo Custom Foto: Normunds Avotiņš

Ford minibusa pagarinātā versija ir pieticīgā uzcenojuma vērta.

Komplicētā Ford komercautomašīnu apzīmējumu sistēma ne vienmēr ļauj uzburt acu priekšā īsto transportlīdzekli, vienkārši izlasot tā nosaukumu. Tas, kas drīzāk izklausās pēc Singapūras dabasgāzes tankera, patiesībā ir vidējā izmēra furgona Transit Custom pasažieru versija. Virs tās izmēru ziņā atrodas tikai pasažieru Ford Transit, zem - Tourneo Connect (vairāk tā kā "bulkuvāģis" ar sēdekļiem) un pazīstamās "people mover" tipa automašīnas no vieglo auto klāsta - S-Max un Galaxy. Tā kā Tourneo Custom cēlies no strādnieku šķiras ar visā no tā izrietošajām sekām, varētu jautāt: kāpēc gan izvēlēties tādu normāla minivena vietā? Tāpēc, ka tas ir lielāks un lētāks.

Kas tas ir?

LWB modeļa nosaukumā nozīmē tikai to, ka šāds Tourneo Custom par veseliem 34 centimetriem izlien ārpus pasažieru auto parasti atvēlētā piecu metru garuma limita, kamēr standarta jeb L1 modelis dažus centimetrus līdz tam neaizvelk. Pasažieru telpā sevišķus ieguvumus LWB nesola, toties bagāžas nodalījums ir ievērojami lielāks. Tūrisma braucienā tas var izrādīties noderīgi.

Automobilim iespējami divi komplektācijas līmeņi - Trend un Limited, kā arī plašas papildaprīkojuma iespējas. Ieraušoties pie stūres, atrodam moderno Ford vadītāja saskarni ar jauno multimediju iekārtu, automātisko gaismu vadību utt., taču Tourneo Custom diemžēl nepazīst automātisko klimata iekārtu; te ir tikai kondicionētājs. Toties Ford busu beidzot var nopirkt ar automātisko pārnesumkārbu. Tāda pieejama gan 130, gan 170 zirgspēku 2 litru TDCi dīzeļdzinējam.

Foto: Ford

Atkarībā no komplektācijas, kabīnē atrodami kombinētie vai atsevišķie sēdekļi, piekļuvi pie kuriem sargā šādiem transportlīdzekļiem tipiskās slīddurvis. Lai gan tās mēdz ķerties un streikot pat krietni populārākos šā segmenta automobiļos, Ford Tourneo Custom tās slīd un slēdzas kā pa sviestu - pat bez elektropievada. Sānstikli ir netipiski zemi, kas nedaudz laupa dienas gaismu, toties nodrošina klusinātu atmosfēru un piešķir garajam busam dinamisku siluetu.

Kā tas brauc?

Ko tur liegties - Ford komerctransports agrāk ir grēkojis ar neveiksmīgu ergonomiku, taču strādāt par Tourneo Custom šoferi ir prieks. Stūres un sēdekļa savstarpējais novietojums ir tuvu ideālam, regulēšanas iespējas tāpat. Vienīgā "laža" ir pārlieku augstā kreisās kājas atbalsta platforma. Grūti pateikt, ko Ford domājis ar šo zābaka postamentu. Pārnesumkārbas svira ir tieši pa rokai, un priekšā sēdošos ieskauj vesela nodalījumu, kastīšu un atvilktnīšu galerija. Durvju kabatas vien izvietotas trīs stāvos.

Foto: Normunds Avotiņš

Dīzeļdzinēja paātrinājums ir pietiekams drošai kravas automobiļu apdzīšanai, bet trokšņa fons ir, teiksim tā, klases robežās. Pagarinātā riteņu bāze gan ir ieguvums, jo LWB modelis noteikti ir komfortablāks par īso, kaut arī gabarīti prasa rūpīgāku pārkārtošanās manevru izvēli pilsētas satiksmē. Taču, tā kā Ford ir milzīgs sānskata lodziņš, kurš aizņem teju 40% durvju stiklojuma, divstāvu spogulis caur to teicami palīdz novērtēt situāciju. Tīri subjektīvi iepatikās spoguļu regulēšanas pogu novietojums Land Rover stilā - uz durvju palodzes.

Funkcionalitātes un ilgtermiņa lietošanas ziņā Tourneo Custom priekšējais panelis ir tikpat kā nevainojams, pat ja nesastāv no daiļākajām plastmasām industrijā. Ford nepārspīlē arī ar riepu un riteņu izmēru, kas mūsu ceļa apstākļos ir tikai apsveicami. Spoži 18 collu rati izskatās prestiži, taču Forda 16 collas "Šņākoņu karaļvalsts" grambās uzvar praktiskajā atlasē (un arī dabiskajā izlasē).

Foto: Normunds Avotiņš

Kas to pirks?

Tourneo Custom ir par mazu pasažieru pārvadātājiem, toties ir īstais izmērs viesnīcām, vēstniecībām, valsts iestādēm un privātpersonām. Garās bāzes modeļa cena no standarta Tourneo atšķiras vien par septiņiem simtiem eiro (tātad lielos vilcienos atšķirības nav), tomēr labi aprīkota busa cena pārsniedz 35 000 eiro. Tāpēc Ford dīleris sagatavojis īpašo piedāvājumu tieši pagarinātajam modelim Trend: 32 000 līdz 35 100 eiro ar visu nepieciešamo aprīkojumu, lokveida LED dienasgaismas, kondicionētāju un 8 (!) USB ieejas ieskaitot.

Ja nu tomēr gribas ko vairāk, piemēram,  skārienjutīgu ekrānu kā jaunajiem Fiesta un Focus, viedtālruņu saskarni, apsildāmu vējstiklu, tonētus stiklus, 220 voltu rozeti un pat biksenona starmešus, rezervē ir Experience Edition piedāvājums. Pēc mūsdienu standartiem nekas no nosauktā nav tukša kaprīze, bet gan noderīgs moderna automobiļa atribūts. Vienīgais posts, ka stilīgākā Tourneo Custom versija Sport ar Mustang stila svītrām un sportisku bampera dizainu gan nav pieejama pagarinātās bāzes versijā. Bet tas arī ir pavisam citāds buss.

Ford Tourneo Custom Trend speciālā cena ir, sākot ar 32 000 eiro. Vairāk informācijas

Foto: Normunds Avotiņš
Uz augšu