Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Porsche pārsteidz auto pasauli ar leģendārā Mobija Dika reinkarnāciju (1)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Porsche

Par godu vēsturiskajam motorsporta sarīkojumam „Rennsport Reunion”, kas notiek „Laguna Seca” trasē Kalifornijā, Porsche iepazīstināja ar jauno 935. Tiks saražoti tikai 77 šie 700 ZS sacīkšu auto ar leģendārajam Porsche 935/78 līdzīgo virsbūvi. 

„Šis iespaidīgais automobilis ir Porsche Motorsport dzimšanas dienas dāvana cienītājiem visā pasaulē,” saka viceprezidents motorsporta un GT automobiļu jomā Dr. Franks Štefens Vallizers. „Šis automobilis nav pielāgots ceļu satiksmei, tāpēc inženieriem un konstruktoriem nebija jāievēro parastie noteikumi un bija izstrādes brīvība.”

Klubu sporta pasākumiem un privātiem treniņiem domātā sacīkšu auto tehnoloģijas pamatā ir sērijveida modelis 911 GT2 RS. Tāpat kā vēsturiskajam priekšgājējam lielāko daļu virsbūves aizstāj vai papildina oglekļa šķiedras kompozīta detaļas (CFRP). Ar slaido plūdlīniju aizmuguri 935 garums sasniedz 4,87 metrus. Auto platums ir 2,03 metri.

Iespaidīgā aerodinamika ir izstrādāta pilnīgi no jauna un godina Porsche 935/78 — Lemānas sacīkšu auto, ko iegarenās formas, masīvo plūsmviržu un baltās pamatkrāsas dēļ līdzjutēji bija iedēvējuši par Mobiju Diku. Izteiksmīgās riteņu arku ventilācijas atveres priekšējos plūsmviržos, kādas ir arī sērijveida GT3 Porsche 911 GT3 R, palielina piespiedējspēku uz priekšējās ass. 1909 milimetrus garais un 400 milimetrus platais aizmugurējais antispārns piešķir aerodinamisko līdzsvaru.

Foto: Porsche

Daudzas ārējās detaļas atgādina par uzvarētājiem no uzņēmuma autosacīkšu vēstures: aerodinamiski noapaļoto disku prototips ir 935/78, savukārt LED aizmugurējās gaismas aizmugures spārna galu plātnēs ir aizgūtas no sacīkšu automobiļa 919 Hybrid LMP1. Sānu spoguļi ir cēlušies no pašreizējā Lemānas uzvarētāja 911 RSR, bet atklātajiem titāna izpūtējiem par paraugu ir ņemts 1968. gada Porsche 908.

Foto: Porsche

Šīs atsauces turpinās arī pilota kabīnē. Pārnesumu pārslēga sviras apaļais rokturis ir veidots no laminēta koka un atsauc atmiņā 917, 909 Bergspyder, sporta superauto Carrera GT un līdzīgus sacīkšu automobiļus. Oglekļa šķiedras stūre un krāsu displejs aiz tās ir ņemts no 911 GT3 R 2019. gada modeļa. Masīvais drošības karkass apvienojumā ar sacīkšu kausveida sēdekli un sešpunktu drošības jostu sniedz maksimālu drošību. Pēc izvēles papildus ir pieejams otrs sēdeklis blakussēdētājam. Gaisa kondicionēšana nodrošina optimālu salona dzesēšanu.

Foto: Porsche

Jauno 935 darbina vismodernākais 3,8 litru sešcilindru divturbīnu motors, kas ir ļoti līdzīgs augstas veiktspējas standarta motoram, ko uzstāda ceļu satiksmei atļautajos 911 GT2 RS. Jauda uz aizmugurē novietoto motoru tiek pārnesta, izmantojot septiņpakāpju Porsche Doppelkupplung (PDK) ar pārnesumkārbas cieto balstiekārtu uz 310 milimetrus platās aizmugurējās ass. Tāpat kā ceļu satiksmei paredzētajos 911 GT modeļos vadītājs pārslēdz pārnesumus ar pārslēgšanas lāpstiņām, kas ērti izvietotas uz stūres. 911 tipiskais masas sadalījums nodrošina izcilas vilces un bremzēšanas īpašības. Sešvirzuļu alumīnija monobloka sacīkšu bremžu skavas uz priekšējās ass kopā ar 380 milimetru diametra iekšēji ventilējamiem un rievotiem tērauda bremžu diskiem nodrošina izcilus priekšējās ass palēninājuma rādītājus. Uz aizmugurējās ass ir uzstādītas četrvirzuļu skavas un 355 milimetru diski.

Foto: Porsche

Tāpat kā ceļu satiksmei atļautajam 911 GT2 RS, arī 1380 kilogramus smagajam 935 ir uzstādīta PSM (Porsche stabilitātes pārvaldība), kas ietver vilces vadību un bremžu pretbloķēšanas sistēmu (ABS). Atkarībā no braukšanas apstākļiem ar tā dēvēto plānu slēdzi šīs palīgsistēmas var atsevišķi regulēt vai pilnīgi izslēgt.

Jaunā Porsche 935 cena noteikta 701 948 eiro apmērā, neskaitot PVN. Pircēji saņems automobiļus no 2019. gada jūnija ekskluzīvos piegādes sarīkojumos.

Foto: Porsche
Uz augšu