Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Porsche 911 Speedster kļūs par sērijveida auto

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Porsche 911 Speedster II
Porsche 911 Speedster II Foto: Porsche

Parīzes automobiļu izstādē Porsche stendā aplūkojams savdabīgs modeļa 911 prototips, ar kuru ražotājs dara zināmu, ka sērijveida ražošanā nonāks 911 modifikācija Speedster.

Konceptuālu, taču pilnībā funkcionālu 911 Speedster Concept pirmo reizi publiski izrādīja jūnija sākumā. Toreiz tas vēl bija tikai prototips ar miglā tītu nākotni, taču tagad ir skaidrs, ka 911 Speedster tiks ražots sērijveidā. Tiesa gan, stingri ierobežotā skaitā. Pavisam Porsche plāno uzbūvēt 1948 šādus auto. Skaits ir atsauce uz 1948.gada 8.jūniju, kad braukšanas atļauju saņēma pats pirmais Porsche 356 rodsters. 

Uz 991.sērijas Porsche 911 bāzes veidotais Speedster būs pirmais Štutgartes ražotāja auto, kā pircējs varēs izvēlēties jaunās Heritage Design individualizēšanas programmas.

Parīzes autošovā prezentētā 911 Speedster Concept II raksturīgākās dizaina un atšķirības pazīmes ir 21 collas riteņu diski ar centrālo fiksāciju un spieķu dizainu, kas atgādina sacīkšu mašīnas 911 RSR un 911 GT3 R, un krāsainās dienas gaitas LED gaismas, kas arī ir bieža parādība mūsdienu autosportā. Sānu spoguļu un priekšējā pārsega vidū novietotā degvielas tvertnes vāka noformējumā tikmēr redzams melns hroms un platīns. Salona apdarē savukārt izmantota melna un daļēji perforēta āda kombinācijā ar virsbūves sarkanajam tonim pieskaņotām nošuvuma vīlēm.

Foto: Porsche

Virkne virsbūves detaļu, kā arī tehnika abiem 911 Speedster ir identiska. Šeit var uzskaitīt samazināto vējstiklu, attiecīgi mazākus sānu logus, oglekļa šķiedras aizmugurējais pārsegs ar pacēlumiem aiz sēdekļu galvas balstiem, un mīksto salona pārsegu brīžiem, kad laika apstākļi to prasa. 

Tehniski 911 Speedster un Speedster II ir vairāku 911 sērijas modeļu krustojums. Piemēram, virsbūve ir ņemta no 911 Carrera 4 Cabriolet, balstiekārta no 911 GT3, titāna izplūdes sistēma speciāli izgatavota šim modelim, bet dzinējs pārņemts arī no GT3. Tas ir 6 cilindru boksermotors ar 500 zirgspēkiem. Porsche gan norāda, ka pat vairāk.

Foto: Porsche
Uz augšu