Kamēr vēl vasaras saulainās dienas un niknums par mežonīgo svelmi Rīgas pilsētas ļaudīm ir svaigā atmiņā, ir vērts ar nelielu pārdomu rakstiņu godināt vienu no vietām pilsētas betona džungļos, kas, lai arī kapitālisma krietni papostīta, tomēr joprojām ir populāra to cilvēku vidū, kas ar alus krūzi rokās kāro pabūt pie ūdeņiem, pavērot saulrietu, kuģus un krievu buržujus. Es runāju par Andrejsalu – pusmežonīgo fortu pilsētas vidū, kur reiz pulcējās mākslinieki un neformāļi, bet tagad rosās veikalnieki, viesmīļi, tūristi un atpūtnieki.
Andrejsalā es pirmo reizi biju, šķiet, kādā 2007. gadā, tomēr vēl pirms tam biju dzirdējis, ka tā ir viena no stilīgākajām vietām Rīgā. Tur, lūk, notiekot dzīve, māksla un bohēma, man teica lielie draugi. Toreiz, kad tādi hipsteri vēl nebija radušies pasaulē, Andrejsalā pulcējās citu subkultūru pārstāvji – metālisti, hārdkoristi, panki un visādi citādi jocīgi cilvēki. Tā bija vieta, kur varēja uzņemt skaistas fotogrāfijas ar pussabrukušām, apzīmētām būdelēm, nekurienē vedošām sliedēm, dīvainiem ceļamkrāniem, kravas kuģiem un vēl sazin kādiem rīkiem. Tā bija vieta, kur drošu sirdi var atpaukšķināt aliņu, kas pirkts par mammas doto pieclatnieku, piesēst uz kāda betona kluča un sarunās un smieklos pavadīt bezrūpīgos jaunības un bohēmas mirkļus.
Tagad no Andrejsalas kādreizējā rakstura ir palicis visai maz. Ja nu vienīgi tālāk pie mola. Tur joprojām mēdz pulcēties ļaudis, kas kāro pasēdēt un iedzert aliņu tur, kur likums to teorētiski neļauj darīt. Tiesa, par Andrejsalu nu ir uzzinājuši visi, tāpēc vasaras vakaros pie mola ļaužu ir ka biezs. Turklāt, kopš Andrejsalā izstādīts slavenais Rīgas Starptautiskās laikmetīgās mākslas biennāles (RIBOCA) objekts, kas sastāv no kaudzē sakrautām Latvijā ražotām ierīcēm, tur netrūkst arī tūristu.