Viņš piebilda, ka patlaban norit pārrunas ar visām trim dalībvalstīm par to, kāds būtu kopuzņēmuma finansējuma modelis gan nākamajam gadam, gan turpmākajiem gadiem, līdz projekts tiks īstenots. "Katra valsts uz kopuzņēmuma finansējumu skatās nedaudz atšķirīgi. Mēs veltām lielus resursus, lai atrastu labāko finansējuma modeli, kas turklāt ir pieņemams visām trim dalībvalstīm," sacīja Degutis.
Viņš minēja, ka iepriekšējo "RB Rail" padomes sēdi apmeklēja EK Ziemeļjūras un Baltijas TEN-T koridora koordinatore Katrīna Trautmane, kura uzsvēra, ka kopuzņēmuma finansējums ir priekšnoteikums nākamās finansējuma daļas saņemšanai no Eiropas infrastruktūras savienošanas fonda (Connecting Europe Facility - CEF) "Rail Baltica" projekta ieviešanai. Turklāt nākamajā Eiropas Savienības (ES) daudzgadu finanšu periodā 2021.-2027.gadam, būs iespējams pretendēt uz 85% līdzfinansējumu no ES - šāds skaidrs priekšnoteikums ir iekļauts arī EK šā gada jūnijā prezentētajā CEF priekšlikumā nākamajam finanšu periodam.
"Lai gan diskusijas joprojām turpinās, kopuzņēmuma finansējums ir izšķiroši svarīgs arī kopējam projekta finansējumam. Turklāt tas attiecas ne tikai uz finansējuma apmēru kā tādu, bet arī uz to, cik ātri projektu var īstenot," sacīja Degutis.
Runājot par finansējumu kopuzņēmumam "RB Rail", Degutis norādīja, ka, pirmkārt, ir nepieciešams finansējums komandai, kas var nodrošināt optimālu aktivitāšu ieviešanu paredzētajā laikā. "Ar spēcīgu projekta vadības komandu varam nodrošināt būtisku progresu jau pieejamās aktivitātēs, veikt priekšdarbus nākamo aktivitāšu sagatavošanai, piemēram, iepirkumu organizēšanai, tādējādi mēs varēsim iekļauties galīgajos termiņos. Otrkārt, daudz kas ir atkarīgs no tā, cik lielā apmērā un kādos termiņos EK finansēs projektu," pauda "RB Rail" vadītāja pienākumu izpildītājs.