Harmoniskā krosovera uzlabojumi atgādina cīņu starp viedtālruņu ražotājiem – kam iznāks apaļāki stūri? Tikām īstais saturs paliek ēnā...
Pirmie iespaidi: Hyundai Tucson '18
Iepazīšanās atlaide 3000 eiro? Jau?! Pilnīgi jaunam modelim... „Ir nu gan laiki pienākuši,” nopūstos Mirttante. Lai nu kā, svaigi modernizēto Hyundai Tucson krosoveru Skandi Motors mājaslapā jau piedāvā ar 1000 - 3000 eiro atlaidi, atkarībā no komplektācijas, un to šoreiz ir daudz. Saraksta galā vīd kaut kas pavisam eksotisks – „mild hybrid” jeb t.s. vieglais hibrīds. Starp citu, aizejošo Tucson jau piedāvā ar 5000 eiro atlaidi. Tāda, lūk, iekšējā konkurence.
Kas tas ir?
Kompaktā krosovera jeb pilsētas SUV modeļa Hyundai Tucson modernizētais izlaidums tikai sper pirmos soļus pretim potenciālajiem pircējiem, un šie solīši no malas šķiet kautrīgi un lēni. Jaunpienācējs radikāli neatšķiras no līdzšinējā modeļa, kam joprojām nav ne vainas, turklāt tas kļuvis dārgāks. Vizuāli „feisliftu” izceļ asāks optikas dizains, a la premium radiatora restes noformējums un mazliet straujāks, izstieptāks siluets. Interjers pirmajā acu uzmetienā vispār šķiet palicis tāds pats, tomēr, salīdzinot bildītes, konstatējam, ka multimediju ekrāns pametis silto ligzdu panelī un pārcēlies augstāk, bet papildu taustiņi zem tā signalizē par papildu apsildes un kameras apkārtskata iespējām.
Uz šo ārišķību fona, kā parasti, nedaudz pazūd saturs: pārejot uz oficiāli jaunu modeļu paaudzi, Hyundai pilnībā nomainījis Tucson dzinēju gammu, kas par 75% sastāv no 1,6 litru motoriem: 1,6 GDI „atmosfēriskais” benzīns, tikpat liels turbo T-GDI ar 177 zirgspēkiem un tikpat liels dīzelis vecā 1.7 vietā. Jaudīgākos motorus īstā VW stilā var brīvi kombinēt ar abu veidu piedziņām un pārnesumkārbām, tā ka beigu beigās Tucson iznāk teju vairāk modifikāciju nekā Tiguan, sevišķi, ja pieskaita topmodeli ar 2 litru dīzeli, 48 voltu papildkontūru, „mazo” hibrīdu un – oho! – astoņu pārnesumu „automātu” citiem pierakstītā 7DCT divsajūga vietā. Pirms tam šī unikālā kombinācija iztika ar vecāku sešpakāpju AT.
Kā tas brauc?
Virspusēju priekšstatu par hibrīdiekārtas sniegumu izdevās gūt, izbraucot ar Tucson tehnoloģisko dvīni Sportage, kas modernizētajā versijā ticis pie tādas pašas motorizācijas. Neielaižoties sīkumos - jo šie iespaidi pieder Hyundai, subjektīvi gribētos dot priekšroku benzīna T-GDI, jo tas ir par 4000 eiro lētāks, naskāks, un nemaz ne tik rijīgāks. Maģiskās, maigās elektrības balstītais hibrīds nekādi nevēlējās iztikt ar mazāk kā 8 litriem degvielas uz 100 km, kas šādas koncepcijas automašīnai ir daudz par daudz. T-GDI, protams, ēd vēl vairāk, vismaz 10 l/ 100 km, kamēr jauns, toties dara to mundri un ar patīkamu entuziasmu.
Līdz ar jauniem ekrāniem un motoriem Tucson ticis arī pie blīvākas piekares, kādas tam sevišķi pietrūka vidējās komplektācijās, tāpēc Hyundai gandrīz atbrīvojies no sintētiskās stūres sajūtas. Braucot pa nelīdzenu ceļu iepriekšējā Tucson vadāmība šķita it kā izdomāta vai uzzīmēta uz papīra, kamēr jaunais auto jau demonstrē attālas vieglatlēta – amatiera pazīmes. Tā kā no Tucson neko vairāk, atklāti sakot, arī negaidīju, varam rezumēt, ka tas brauc labi un atbilstoši savas klases vidusmēra prasībām.
Kas to pirks?
Kad būsim iemācījušies atšķirt jauno Tucson no (nemaz ne tik) vecā un daudzmaz noorientējušies daudzo komplektāciju džungļos, priekšplānā izvirzīsies divas vai trīs izdevīgākās kombinācijas. Starp tām diez vai būs brašais T-GDI 4WD, jo šajā segmentā pēc pilnpiedziņas nav lielas nepieciešamības, bet 177 zirgspēku jaudas rādījums Tucson ir tikpat nepārliecinošs kā Hyundai Kona. Ar gandrīz 180 zirgspēkiem „uz papīra” automašīnā jābūt vairāk degsmes.
No ikdienas harmonijas viedokļa Tucson arī līdz šim nebija ne vainas, bet sava rakstura trūkst arī tagad. Tā nebūtu liela bēda, ja Hyundai krosovers būtu lēts, bet... par 27 tūkstošiem eiro, ko prasa normāla motora kombinācija ar priekšpiedziņu un 7DCT, var atrast virkni spēcīgu konkurentu. Bet varbūt jaunā Tucson īstā dzirksts pirmajā braucienā palika nepamanīta?
Hyundai Tucson sākuma cena ir 19 990 eiro. Vairāk informācijas šeit.