Šodienas redaktors:
Vita Daukste-Goba

Porsche atklāj, cik maksās tā elektriskais supersedans

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Porsche Taycan
Porsche Taycan Foto: Porsche

Pagājušajā nedēļā Porsche darīja zināmu, ka ir sperts pirmais lielais solis savas vietas atrašanai elektroauto segmentā. Ar investīcijām 6 miljardu eiro apmērā un 1200 jaunu cilvēku pieņemšanu darbā sākas gatavošanās sportiskā Taycan ražošanai galvenajā Porsche rūpnīcā Cufenhauzenē. Citiem vārdiem sakot - atpakaļ ceļa nav, Porsche elektrificējas. To apliecina arī zīmola Porsche valdes priekšsēdētāja vietnieka Luca Meškes (viņš arī galvenais finansists) teiktais, ka līdz 2025.gadam puse no pārdotajiem auto būs kaut kādā mērā elektrificēti.

Lai gan līdz Taycan nonākšanai dīleru salonos un uz ielas vēl kāds laiciņš jāpagaida, Porsche darboņi jau gatavo potenciālos interesentus un pircējus. Taycan tirgū provizoriski nonāks 2019.gadā un būs lētāks nekā Panamera bāzes modelis.

"Mēs orientējamies ar cenu starp Cayenne un Panamera," sacījis Taycan modeļu saimes direktors Roberts Maijers. 

Raksta foto
Foto: Porsche

Pēc Automotive News Europe apkopotās informācijas tas nozīmē, ka Vācijas tirgū elektriskā četru durvju sedana sākuma cena būs starp 74 828 un 90 655 eiro, ieskaitot nodokļus. 

Tai pašā laikā Meške izteicies, ka viņš vēlētos pircējiem piedāvāt iespēju iegādāties arī dārgākus auto, piemēram, kaut ko līdzīgu Taycan Turbo S par 200 000 eiro. 

Raksta foto
Foto: Porsche

Šāds spēkrats gan varētu būt visai ekstrēms, jo jau bāzes Taycan ir apgādāts ar diviem Itālijas uzņēmuma Magneti Marelli elektromotoriem, kas kopā attīsta vairāk nekā 600 ZS un dod iespēju 100 km/h sasniegt mazāk nekā 3,5 sekundēs.

Enerģiju elektromotoriem dos jaunākās paaudzes litija jonu akumulators, un tas nodrošinās ap 500 km gaitas rezervi. Būtiski, ka Taycan būs saderīgs ar 350 kW lieljaudas uzlādes stacijām un resursus vēl 100 km veikšanai var mašīnā iepumpēt 4 minūtēs. Pēc Porsche aprēķiniem Tesla tam nepieciešams divas ar pusi reizes vairāk.

Dzīvosim - redzēsim.

Uz augšu