AS «Pasažieru vilciens» izsludinātais elektrovilcienu iepirkuma konkurss rit pilnā sparā. Tajā ir pieteikušies četri pretendenti - 1) Spānijas uzņēmums «Talgo», 2) Šveices kompānijas «Stadler» Polijas meitasuzņēmums, 3) Spānijas kompānija «Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.» (CAF) un 4) Čehijas uzņēmums «Škoda vagonka a.s.» Kādi tad beigu beigās izskatīsies Latvijas jaunie vilcieni?
Kādi varētu izskatīties jaunie Latvijas vilcieni? (7)
Kā liecina AS «Pasažieru vilciens» publiski pieejamā informācija, jauno elektrovilcienu iegāde ievērojami mainīs uzņēmuma iespējas pasažieru apkalpošanā un uzlabos servisa kvalitāti. Būtiskākie uzlabojumi pasažieriem salīdzinājumā ar pašlaik lietošanā esošajiem vilcieniem būs viena līmeņa iekāpšana vilcienos, klimata kontrole salonos, mūsdienu prasībām atbilstošas labierīcības, ērtības pasažieriem ar invaliditāti. Vilcieni būs aprīkoti ar video un audio informēšanas iekārtām, vilcienu gaita būs vienmērīgāka, trokšņu līmenis salonos zemāks. Jaunajos vilcienos tiks paredzēta arī tāda papildu ērtība pasažieriem kā iespēja brauciena laikā uzlādēt savas viedierīces. Pēc jauno elektrovilcienu iegādes AS «Pasažieru vilciens» varēs ieviest intervāla grafikus visos vilcienu maršrutos, proti, noslogotākajos laikos - darba dienu rītos un vakaros – vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Paredzēts, ka jaunie elektrovilcieni kursēs Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā.
Lai gan pagaidām pretendentu oficiālie piedāvājumi AS «Pasažieru vilciens» ir ierobežotas pieejamības informācija, tomēr kompāniju mājaslapās publicētie produktu piedāvājumi ļauj spriest par aptuveno vilcienu izskatu.
C.A.F. Civity
Kā vēstīts uzņēmuma mājaslapā, vilciens, var sasniegt ātrumu līdz 160 km/h un ir aprīkots ar četriem motoriem. Tā astoņi vagoni spēj pārvadāt līdz 1044 pasažieriem. Tomēr ražotāji uzsver, ka nepieciešamības gadījumā ir iespējams pievienot arī papildus vagonus (līdz pat 16). Ražotāji arī apraksta, ka vilcienu salonā ir iespējams ierīkot vairākas ekstras, kuras uzlabotu pasažieru komfortu brauciena laikā - kafejnīcu, riteņu un sporta ekipējuma novietnes un dzērienu automātus. Tāpat vilcienus iespējams aprīkot arī ar laptopa galdiem, telefona lādētājiem un lasīšanas gaismām, kā arī mēteļu pakaramajiem un logu aizkariem.
Stadler FLIRT 160
Kā savā mājaslapā uzsver uzņēmums, vilciens var sasniegt maksimālo ātrumu līdz 160 km/h un veiksmīgi darbojas visdažādākajos klimatos - no Āfrikas līdz pat Arktikas polārajam lokam kopš 2004. gada. Vilciena vieglā alumīnija konstrukcija, kā arī tūkstošiem augstas kvalitātes detaļas ļauj veiksmīgi samazināt tā uzturēšanas izmaksas. Vilcienu ir iespējams aprīkot līdz sešiem vagoniem.
Talgo EMU
Vilciens, kuru kompānija vēl nav uzbūvējusi, taču paredz piegādāt Latvijai, ja tā gadījumā uzvarētu AS «Pasažieru vilciens» rīkotajā iepirkuma konkursā. Talgo to reklamē kā īpaši vieglas pieejamības, kurā nav problēmu iekļūt arī cilvēkiem ar kustību traucējumiem. Tāpat esot arī atvieglināta pārvietošanās starp vagoniem. Vilciens arī esot īpaši viegls un nesvers smagāk par tramvaju. Tomēr tajā pašā laikā, tam būs arī konkurētspējīga jauda un izturība pret bojājumiem. Tiks izmantota arī īpaša tehnoloģija, kas ļaus atbrīvot vagonus no liekajiem atribūtiem, lai nodrošinātu lielāku pasažieru ietilpību.
Škoda RegioPanter
Pamatojoties uz Škoda mājaslapā sniegto informāciju, vilciens piedāvā 241 sēdvietu, kurā maksimāli var ietilpt 497 pasažieri. Vilciena salonā arī ir pietiekami daudz vietas cilvēkiem ar kustību traucējumiem un velosipēdistiem. Saloni ir aprīkoti arī ar ļoti patīkamiem sēdekļiem, Wi-Fi pieslēgumu un gaisa kondicionieriem. Papildus tam, vilcienā ērti var iekāpt cilvēki ar ratiņkrēsliem. Tas tādēļ, ka vagoniem ir ratiņu uzbrauktuves ar regulējamiem augstuma līmeņiem, kuras var pielāgot jebkuras iekāpšanas platformas augstuma vajadzībām.