Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Nissan Qashqai iegūst jaunu 1,3 litru turbomotoru

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai Foto: Nissan

Nissan Qashqai tagad ir pārdošanā ar pilnīgi jaunu 1,3 litru benzīna dzinēju.

Dzinējs, kas ir pieejams ar 140 ZS un 160 ZS jaudu, nodrošina mazāku degvielas patēriņu un zemāku CO2  izmešu līmeni. Tas ir tapis Renault–Nissan–Mitsubishi alianses un Daimler sadarbības ietvaros.

Dzinējs debiju piedzīvos Nissan Qashqai priekšpiedziņas modelī. Tas ir pieejams kombinācijā ar sešu pakāpju manuālo vai pilnīgi jaunu septiņu pakāpju dubultsajūga (DCT) pārnesumkārbu. Šī ir pirmā reize, kad ar DCT ir aprīkots Nissan apjoma modelis.

Jaunajam 1,3 litru dzinējam ir trīs versijas – 140 ZS sešu pakāpju manuāla, 160 ZS sešu pakāpju manuāla un 160 ZS septiņu pakāpju DCT. Griezes momenta attiecīgajās kombinācijās ir 240 Nm, 260 Nm un 270 Nm.

Raksta foto
Foto: Nissan

Jaunās 1,3 litru piedziņas sistēmas Qashqai tieši aizvietos trīs vecākas sistēmas – 1,2 litru 115 ZS manuālo un CVT un 1,6 litru 163 ZS manuālo. Visas jaunās piedziņas sistēmas atbilst jaunākajiem Euro 6d-Temp izmešu līmeņa standartiem.

Salīdzinot ar 1,2 litru 115 ZS manuālo dzinēju, kas tiks izņemts no aprites, jaunajam 1,3 litru 140 ZS manuālajam dzinējam ir papildu 25 ZS un papildu 50 Nm griezes moments. Qashqai ar 17" diskiem CO2 izmešu līmenis ir 121 g/km (NEDC-BT), kas ir par 8 g/km mazāk nekā iepriekš (NEDC).

Salīdzinājumā ar 1,6 litru 163 ZS manuālo dzinēju, kas tiks izņemts no aprites, jaunajam 1,3 litru 160 ZS manuālajam dzinējam ir par 3 ZS mazāk jaudas, bet tam ir papildu 20 Nm griezes moments. Qashqai ar 17" diskiem CO2 izmešu līmenis ir 121 g/km (NEDC-BT), kas ir par 13 g/km mazāk nekā iepriekš (NEDC).

Īpašuma kopējās izmaksas (TCO) ir samazinātas pateicoties mazākām uzturēšanas izmaksām automobiļa ekspluatācijas laikā. Piemēram, tehniskās apkopes intervāls ir pagarināts no 20 000 km uz 30 000 km. Papildu CO2 izmešu līmeņa samazinājums diviem manuālās transmisijas modeļiem par 8 g/km klientam sniedz iespēju maksāt mazāku transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli.

Dzinēju izstrādāja Renault–Nissan–Mitsubishi alianse, un ar to ir veiktas 40 000 pārbaužu un simulāciju stundas. Šajās pārbaudēs tika veikti pārbaudes braucieni 300 000 km garumā dažos no ekstrēmākajiem apstākļiem.

Nepalaid garām!
Uz augšu