“Ryanair” kopumā nodarbina 13 000 cilvēku.
Papildu spiedienu uz lidsabiedrībām visā pasaulē rada arī pieaugošas degvielas izmaksas.
ASV vieglās jēlnaftas WTI cenas pēdējā gada laikā ir palielinājusies par aptuveni trešdaļu, pietuvojoties 70 dolāru par barelu atzīmei.
Naftas cenu kāpums pasaules tirgū ir izraisījis ar aviācijas degvielas cenu pieaugumu.
Starptautiskā Gaisa satiksmes asociācija (IATA) uzsver, ka degvielas cenu kāpums šā gada otrajā ceturksnī ir samazinājis globālās aviācijas nozares ienesīgumu zem 8% robežas.
Investori un konkurenti, it īpaši “Ryanair”, turpinās rūpīgi sekot līdzi tam, kas ar mazākajām Eiropas aviokompānijām notiks ziemas mēnešos.
“Mēs rūpīgi sekosim līdzi divām galvenajām Skandināvijas lidsabiedrībām. Mēs uzskatām, ka viena no tām šoziem varētu piedzīvot sabrukumu,” pirmdien izteicās O’Līrijs.
Šo “Ryanair” vadītāja izteikumu mediji interpretēja kā “spriedumu” Norvēģijas zemo cenu lidsabiedrībai “Norwegian”, kas pēdējo gadu laikā ir strauji paplašinājusi savu darbību.
“Norwegian” jau ir noraidījusi vairākus pārņemšanas piedāvājums no Lielbritānijas nacionālās aviokompānijas "British Airways" un Spānijas nacionālās lidsabiedrības "Iberia" holdingkompānijas "International Airlines Group" (IAG).
Tomēr analītiķi uzsver, ka pieaugošās izmaksas un parādsaistības var negatīvi ietekmēt “Norwegian” darbību.
“Norwegian” gan visas drūmās prognozēs noraida, uzsverot, ka tās uzņēmējdarbības modelis ir ilgtspējīgs.
“Šie komentāri ir kā veca plate, kas atkārtojas, un tiem nav nekādas saistības ar realitāti. Mēs koncentrējamies uz savu biznesu, un šoreiz O’Līrija kungam vajadzētu vairāk koncentrēties uz “Ryanair”,” teikts “Norwegian” paziņojumā.