Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa

Kā ietaupīt līdzekļus uz reklāmu un atrast jaunus pasūtītājus?

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Labiem speciālistiem nav nepieciešams tērēt laiku un naudu reklāmai, jo viņu pakalpojumu kvalitāte klientu vidū ir paši zināma. Klientiem saviem radiniekiem un draugiem iesaka pārbaudītus speciālistus, raksta par tiem sociālajos tīklos. Darbs stāsta par profesionāli vairāk, nekā jebkura reklāma.

Pakalpojumu sniedzējs GetaPro ir izvēlējies principu: klienti savu pasūtījumu veic GetaPro portālā, un, kad darbs ir pabeigts, speciālisti saņem atsauksmi par padarītā darba kvalitāti. Tieši šīs rekomendācijas ietekmē izpildītāja popularitāti, veidojot tā profesionālo reitingu. Šādā veidā speciālisti saņem labas atsauksmes, kas nodrošina jaunu klientu piesaisti.

Vai ierastā reklāma ir efektīva?

Reklāma – tirdzniecības dzinulis lielākajai daļai vidējo un mazo uzņēmēju. Reklāma tiek izvietota internetā, sociālajos tīklos, dažādos sludinājumu portālos. Kāds izveido mājas lapu un iegulda naudu tās attīstībā. Bet vai šī pieeja ir efektīva? Situācija pazīstama itin visiem – sezonā zvanu vairāk, nekā iespēju, bet citā laikā cilvēki zvana vien, lai painteresētos par pakalpojumiem un to cenām. T.i. ārpus sezonas reklāma bieži vien nestrādā tik labi, bet izmaksas par to nemainās.

Dārgi ne vienmēr nozīmē izdevīgi

Kāda reklāma ir visefektīvākā? Sludinājumu dēļos sastopami daudzi un dažādi reklāmas piedāvājumi ar vienādu saturu, un tie bieži vien pazūd starp desmitiem līdzīgu. Pieredzējušākie uzņēmēji izvieto lielu skaitu sludinājumu portāla augšgalā, tādējādi nospiežot konkurentus uz leju. Izveidojas mākslīgais monopols un klienti biežāk redz un izvēlās tikai vienu pakalpojumu sniedzēju.

Sociālie tīkli šķiet pievilcīgākā vieta klientu meklēšanai, bet reklāmas izvietošana tur ir diezgan padārgs pasākums. Pie tam, jo lielāka konkurence šajā tirgus segmentā, jo dārgāk maksā katrs klikšķis. Bet tas vēl negarantē, ka klients izvēlēsies reklamēto pakalpojumu.

Kāpēc GetaPro?

Pasūtītājam, kurš meklē speciālistu sludinājumu portālā, jāizdara grūta izvēle: vairums sludinājumu ar vienādu saturu, un visi piedāvā labāku kvalitāti par draudzīgu samaksu. Nepieciešams sazvanīt daudzus, lai atrastu pasūtījuma izpildītāju. Arī budžetu parasti nosaka speciālists, bet pasūtītājs bieži vien spiests tam piekrist.

GetaPro piedāvā citu - ērtāku veidu - kā pasūtītājiem, tā arī izpildītājiem. Pasūtītājs vairs nemeklē speciālistu, bet profesionālis pats izvēlas kādu pasūtījumu no piedāvātiem. GetaPro piesaista gan klientus, gan speciālistus: pasūtītāji atstāj pieteikumus, bet speciālisti nosūta viņiem savus piedāvājumus, ja darbs viņiem ir interesants. Tas nozīmē, ka uzņēmējiem vairs nav nepieciešams reklamēt savus pakalpojumus. Izmantojot pakalpojumu portālu GetaPro, palielinās arī pasūtījumu izpildes efektivitāte.

Samazinām reklāmas izdevumus

Pasūtījumu skaits GetaPro portālā pastāvīgi pieaug – šobrīd tie ir jau vairāk nekā divi tūkstoši. GetaPro pakalpojumi ir pilnīgi bezmaksas – maksāt par savu pakalpojumu reklāmu, kā tas notiek sludinājumu portālos, speciālistam nav nepieciešams. Pasūtītāji saņem iespēju novērtēt un izvēlēties profesionālo izpildītāju pēc atsauksmēm, un tas nozīmē, ka kvalitatīvi izpildīts darbs būs labāka reklāma. Uzmanīgi un akurāti strādājoši meistari diezgan ātri iegūst labas atsauksmes un veido augstu profesionālo reitingu. Tas nodrošina viņiem lielu potenciālo pasūtītāju interesi, un ļauj izvēlēties izdevīgākus un interesantākus pasūtījumus. Pēc tā paša principa strādā populāras vietnes visā pasaulē, piemēram,  Booking un Tripadvisor.

Ietaupām uz mājas lapas izveides un uzturēšanas rēķina

Katrs speciālists, kas reģistrējas GetaPro, saņem iespēju izveidot savu privāto lapu, kur var izvietot informāciju par sevi,  var pievienot neierobežoto skaitu savu darbu foto, atstāt saiti uz sociālā tīkla lapu. Tādējādi, nav nepieciešamības veidot savu personisko mājas lapu, uzturēt to un reklamēt. Visas speciālista atsauksmes un rekomendācijas glabāsies turpat. Pie nepieciešamības, profesionālis varēs nosūtīt linku uz savu GetaPro sadaļu klientiem vai izvietot to sociālajā tīklā.

Efektīvi pārvaldām pasūtījumus

GetaPro minimizē “tukšu” pieprasījumu skaitu jeb pieprasījumus pēc intereses. Piereģistrējoties portālā un izvēloties reģionu un piedāvāto pakalpojumu kategoriju, speciālists saņems paziņojumus par katru pieprasījumu, kas atbilst viņa profilā norādītajiem kritērijiem. Viņš pats varēs izvēlēties, kādu pasūtījumu apstrādāt, atkarībā no nodarbinātības un savām iemaņām.

Reitinga sistēmu popularitāte aug

Preču un pakalpojumu meklēšanas sistēmas pēc reitinga jau sen pozicionē sevi no labākās puses – par to liecina Booking, Uber un Tripadvisor popularitāte. Pasūtītājs labprāt pievērsīs uzmanību speciālistam ar pozitīvu reitingu un labām rekomendācijām, nekā skaistam reklāmas banerim. Pavisam drīz pasūtītāji izvēlēsies remontbrigādi ar reitingu ne zemāku kā 4.5, bet kvalificēta aukle būs pieprasīta ar reitingu 4.8.

Neskatoties uz uzņēmēju pūlēm, tirgu tomēr nosaka pasūtītājs. Un, jo agrāk profesionālis uzsāks veidot pozitīvo reitingu, jo vairāk potenciālo pasūtītāju viņam būs nākotnē. Šī tendence manāma daudzās valstīs, kur pakalpojumu agregātori jau ir ļoti populāri. Lai būtu priekšā, jārīkojas ar steigu, jo pasūtītāji, izskatot piedāvājumus GetaPro, pie visiem vienlīdzīgiem nosacījumiem, izvēlas to izpildītāju, kurš piereģistrējas agrāk.

Uz augšu