Agrākais flagmanis atgriežas ar divkārt labāku skaņas izolāciju un Nappa ādas sēdekļiem. Vai ar to būs līdzēts?
TVNET tests: Mazda6 2.5 Signature
Tas bija pirms piecpadsmit gadiem. Mazda jaunais, globālais vidējās klases modelis 6 par nieka divdesmit punktiem (302 pret 322) fināla balsojumā piekāpās 2003. gada Eiropas Gada auto. Titulu toreiz iekaroja Renault Megane, bet Mazda6 kļuva par sensāciju. Pēc mietpilsoniskās Mazda 626 jaunais modelis ar stilīgā plastikā veidotu salonu un aizmugurējiem lukturiem kā no tūninga veikala plaukta deva sen nepieredzētu grūdienu japāņu automašīnu importam Eiropā. Pirmajā tirdzniecības gadā Vācijā vien tika pārdoti 30 000 automašīnu un Mazda6 kļuva par bestselleru arī pie mums. Vai kāds vēl atceras Mazda „mazākuma” dīlera drosmīgo gājienu, iepērkot automašīnu krājumu par veselu miljonu? Tas tika izpārdots. Mazda6 bija notikums arī Japānā, kur to nosauca dedzīgā vārdā Atenza (no itāļu vārda "attenzione", uzmanība), un jaunā modeļa dzīvīguma iespaidā Hirošimā tapa komiskais, taču prātā paliekošais reklāmas lozungs zoom-zoom, kas tiek izmantots vēl šobaltdien.
Tikai Mazda6 pati vairs nav tāda superzvaigzne kā senajās labajās dienās. Problēmas ar koroziju, spēcīga konkurence un neveiksmīgs otrās paaudzes modeļa dizains atstūma Mazda6 Eiropas autotirgus ēnā, no kuras 2012. gadā tas tika bez trokšņa aizsūtīts pensijā. Trešās paaudzes modelim publika vairs nenoticēja – vai nu tāpēc, ka tas debitēja Maskavas autoizstādē, vai arī jaunais Kodo dizaina virziens nebija pietiekami pārliecinošs. Nelīdzēja nedz SKYACTIV tehnoloģijas, nedz parasti dārgākā universāļa cenas pielīdzināšana sedanam. Mazda6 vienkārši bija kļuvusi par autsaideru, turklāt – galvenokārt jenas kursa dēļ - par salīdzinoši dārgu autsaideru. Mācoties no iepriekš pieļautajām kļūdām, jaunākais Mazda6 izlaidums tika prezentēts nevis Krievijā, bet gan ASV, un līdz ar greznāku salonu nes līdzi arī modeļa reabilitācijas cerību.
Kas tas ir?
Jaunā Mazda6 īstenībā ir „feislifta feislifts”, tātad jau 2015. gadā modernizēts 2012./2013. gada modelis. Pirms trim gadiem Mazda flagmanis jau ieguva jaunu instrumentu paneli ar izdalītu un augšup pārceltu centrālo displeju pēc jaunākās modes, sportiskāku stūresratu, pēdējās paaudzes vadītāja asistentus un unikālu G – Vectoring Control vilkmes sadales sistēmu priekšpiedziņas automobiļiem. Šogad Mazda6 nonākusi pārdošanā ar pārveidotu priekšējo LED optiku (automašīnai vairs nav atsevišķu pretmiglas lukturu), izteiksmīgu radiatora resti ar zīmējumu Mercedes AMG pakotņu stilā un atbilstoši retušētiem aizmugurējiem lukturiem. It kā necilais „restailings” uzskatāmi demonstrē, kā sīkas detaļas spēj mainīt automašīnas imidžu. Soul Red Crystal krāsā un uz tumšiem 19 collu diskiem Mazda6 ieripo pagalmā tikpat cēli kā dārgs itāļu sporta auto. Atverot durvis, atklājas, ka Mazda spējusi atkāpties arī no konservatīvās interjera apdares. Siganture versijā sedana pasažierus savos apkampienos uzņem silti brūni un šīs markas automašīnām netipiski mīksti Nappa ādas sēdekļi.
Kā tas brauc?
Topmodeli Signature pagaidām var iegādāties tikai ar jaudīgāko 2,5 litru benzīna dzinēju. 194 zirgspēki šāda izmēra motoram mūsdienās vairs neliek sirdij iepukstēties straujāk, toties autoeksperti var papukstēt par trūcīgo pārnesumu skaitu „automātā” – tikai seši. Taču dzinējs ir kluss un vienmērīgs, tāpēc jau pirmajos kilometros iespējamie pārmetumi kaut kā piemirstas. Par sevišķi dinamisku Mazda6 nenosauksi, toties ērtu un līganu gan. Papildu skaņas izolācija grīdā, durvīs, centrālajā tunelī un salona aizmugures daļā, kā arī divslāņu sānstikli uz visiem laikiem likvidējuši Mazda virsbūves akustisko „caurspīdīgumu”, savukārt motora temperamentu var nedaudz uzkurināt, vienkārši nospiežot taustiņu Sport. Spidometra uzraudzīšana tad kļūst ievērojami aktuālāka, taču jaunajā, daļēji animētajā instrumentu panelī ātruma rādītājs ciparu formā nav paredzēts. Mazda gan atrunājas, ka spidometra rādījumu visvieglāk paturēt acīs head – up displejā, kurš rāda bildi uz vējstikla, nevis smieklīga, atlokāma stikliņa. Apgādāts ar daļēju cilindru atslēgšanu, 2,5 litru atmosfēriskais dzinējs dažkārt spēj būt pat negaidīti ekonomisks, tomēr ar saviem 8 litriem benzīna uz 100 km jārēķinās.
Zemā sēdpozīcija, garā riteņu bāze un atsaucība gāzes pedālim atbruņo tiktāl, ka braukšana ar Mazda6 pamazām sāk pildīt subjektīvo izjūtu kausu ar labpatiku. Un - iespējams, mazliet nevietā – pat atsauc atmiņā Honda Accord ar 2.4 benzīna motoru. Eh, bija tak tādi auto un tādi laiki...
Kas to pirks?
Pēc katastrofālā noieta krituma Mazda6 tomēr spēja saglabāt uzticama, nedārga un droša dienesta auto reputāciju, kas iznesa modeli cauri visgrūtākajiem gadiem. Pa šo laiku daži konkurenti pilnībā pārkārtojuši pozīcijas, un pašas Mazdas mājā iekārtojies nopietns Mazda6 konkurents – Mazda CX-5 ar Kodo dizainu, jaunu aprīkojumu un dīzeli, kāda Mazda6 pagaidām nav. Zinot, cik dinamisks un jaguāriski glīts padevies aktuālais CX-5 modelis, grūti pārmest, ka pircēji tradicionāla sedana vietā izvēlas līdzvērtīgu SUV, kam bez visām citām priekšrocībām ir augstāks klīrenss un pilnpiedziņa. Tomēr 34 800 eiro par Mazda6 Signature ir samērīga cena, nemaz nerunājot par bāzes modeli par 25 tūkstošiem eiro. Universālis Wagon ir par 700 eiro dārgāks.
Mazda6 sākuma cena ir 25 090 eiro, Siganture modelis maksā, sākot ar 34 800 eiro, neieskaitot premium metālisko krāsu (600 eiro).