“Iepriekš mēs pētījām pircēju emocijas Igaunijas lielveikalos, un labākais rādītājs bija veikalos “Selver” (32%), kam sekoja “Coop” (28%) un “Prisma” (24%),” uzsvēra Vogs.
“Askētiskais pierobežas veikalu noformējums un apkalpošanas kultūra, kas orientēta uz vairumtirdzniecību, cilvēkiem, visticamāk, ir otršķirīgs faktors, salīdzinot ar cenām.
Brauciens uz Latviju pēc alkohola – tas ir sava veida rituāls, kas, neskaitot preces, dāvā arī uzvaras sajūtu no finansiālā ietaupījuma,” piebilst eksperts.
Vogs gan neizslēdz, ka igauņu izteikti pozitīvās emocijas, ko rada alkohola pirkšana Latvijā, zināmā mērā veicina arī tas, ka, iepērkoties Latvijā, igauņi protestē pret Igaunijas valdības īstenoto akcīzes nodokļa politiku.
Igaunijas dienvidu reģionu iedzīvotājs “alkotūrisms” uz Latviju sajūsmina mazāk nekā Tallinas iedzīvotājus. Tas acīmredzot skaidrojams ar to, ka Dienvidigaunijas iedzīvotājiem braucieni uz Latviju jau kļuvuši par rutīnu.
Latvijā iegādātā alkohola īpatsvars saglabājas stabils, veidojot 20 līdz 24% no Igaunijā patērētā alkohola.
Pagājušā gada augustā šis īpatsvars veidoja 15%, bet vēl pirms gada – vien 6%.
Kā secināts “Kantar Emor” pētījumā, alkoholiskos dzērienus Latvijā visbiežāk iegādājas Igaunijas vīrieši vecumā no 39 līdz 42 gadiem.
42% no visiem pircējiem dzīvo Tartu apriņķī un Igaunijas dienvidu reģionos.
Iedzīvotāju aptauju “Kantar Emor” veica šā gada septembrī, kopumā aptaujājot 1100 cilvēkus vecumā no 18 līdz 74 gadiem.