Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Norāda uz nepieciešamību risināt juridiskos jautājumus blogeru un "influenceru" darbības jomā

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: «Next»

Blogeru un "influenceru" jeb sociālajos tīklos ietekmīgu personu darbības jomā nepieciešams atrisināt dažādus juridiskos jautājumus, pie šādas atziņas šonedēļ nonāca jomas eksperti, kas Rīgā bija pulcējušies "influenceru" un blogeru darbseminārā.

Kā aģentūru LETA informēja komunikācijas aģentūras "A.W.Olsen&Partners" komunikācijas projektu vadītāja Baltijas valstīs Marija Vorkule, jomā strādājošie atzina, ka viņiem bieži noderētu juridiskais atbalsts sociālā tīkla konta drošai pārvaldīšanai un sadarbības veidošanai ar dažādiem komersantiem.

Juridiskais atbalsts nepieciešams, jo blogeru un "influenceru" jomā neesot pilnīgas skaidrības par sava sociālā tīkla konta reģistrāciju, rēķinu izrakstīšanu, nodokļu nomaksu un sadarbības veidošanu ar dažādiem komersantiem.

Vorkule norādīja, ka emuarēšanas joma Latvijā vēl ir ļoti jauna un nesakārtota, tāpēc juridiskie jautājumi ir izaicinājums. "Kad nonāk līdz juridiskiem jautājumiem, bieži pēdējā brīdī izrādās, ka persona nevar izrakstīt rēķinu un ir jāslēdz autoratlīdzības līgums, kas dažkārt ir nāvējoši budžetam. Ir bijuši gadījumi, kad rēķinus izraksta blogeris, kas nekā nav reģistrēts Valsts ieņēmumu dienestā. Būtībā tas ir rēķins, ko skolēns uzrakstījis uz salvetes," situāciju raksturoja Vorkule.

Viņa papildināja, ka tikpat svarīga ir arī nodokļu nomaksa. "Līdz galam nav skaidrs, kā un kam ir jāmaksā nodokļi, kad tiek saņemta dāvana un atlīdzība bartera formā. Vai drīkst norakstīt izdevumus par braucienu uz ārzemēm un apģērbu, kas nopirkts fotosesijai?" neskaidros jautājumus iezīmēja Vorkule.

"Youtube" emuāriste Maija Armaņeva, kurai ir ap 2000 sekotāju "Youtube" un ap 28 000 sekotāju "Instagram" un kura ar darbību sociālajos tīklos pelna sev iztiku, atzīmēja, ka interese par blogošanas juridisko aspektu ir ļoti liela, taču pieejamā informācija par to neesot pietiekama.

"Ir milzum daudz konferenču par sociālā tīkla "Instagram" profilu popularizēšanu, tomēr, kad blogerim sāk piedāvāt sadarbību, rodas daudz jautājumu par juridisko pusi - kā sabiedrībai ar ierobežotu atbildību, kā personai, kas veic saimniecisko darbību, vai kā patentmaksas maksātājam. Kādi nodokļi katrā gadījumā ir jāmaksā, kā veikt grāmatvedības uzskaiti, vai drīkst norakstīt izdevumus un kādus tieši, kā izrakstīt rēķinus, kam pievērst uzmanību, slēdzot līgumus, un kāpēc uzņēmumi nelabprāt slēdz autoratlīdzības līgumus," atzīmēja Armaņeva.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu