Ja gribat ieraudzīt īsto Krieviju, kas ir kā garda konfekte nepievilcīgā papīrītī, iegādājieties biļetes uz Transsibīrijas ekspresi. Jaunas pazīšanās, sarunas ar ceļabiedriem, ikri un pīrāgi īsajās apstāšanās vietās, "ballīte" ar dembeļiem, meditācija un "spa" vietkaršu vagona augšējā lāvā - tas viss ietilpst "būs, ko atcerēties visu mūžu" ceļojuma obligātajā programmā.
Kā jau daudziem lasītājiem zināms, mēs izbraucām visu Transsibīrijas maģistrāli no Maskavas līdz Vladivostokai. 18 dienas, 10 606 kilometri, septiņas pilsētas, četri vilcieni un septiņas dažādas laika joslas. Katru dienu aprakstījām piedzīvoto, bet priekšā vēl vairākas publikācijas - intervija ar Sibīrijas latviešiem, ar ceļabiedriem aizvadīto sarunu atšifrēšana un multimediju projekti par Baikālu, Bobrovkas ciematu un Transsibīrijas vilcienu.
Rakstu sēriju iesākšu ar praktiskiem padomiem tiem, kas grib atkārtot mūsu avantūru un doties, iespējams, svarīgākajā ceļojumā savā mūžā.
- Maģistrāles garums ir 9288 kilometri - tas ir pasaulē garākais dzelzceļš;
- Ceļā pavadītais laiks ātrvilcienā bez pieturām - vairāk nekā sešas dienas;
- Mūsu maršruts: Maskava - Jekaterinburga - Omska - Irkutska - Vladivostoka.
- Par biļetēm - 600 eiro diviem cilvēkiem, Transsibīrijas maģistrāli mērojot ar četriem vilcieniem;
- Septiņas laika joslas, 300 rubļi par svaigiem ikriem uz perona, 25 - par otrā svaiguma pīrādziņu;
- 102 eiro par internetu, kura praktiski nebija.
18 ceļā pavadīto dienu laikā saņēmu daudzus jautājumus par to, vai vilcienā ir kaut minimāls komforts un vai ir ērti gulēt augšējā guļamvietā vilcienā, kas braucot šūpojas. Mana atbilde: