Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Kā izskatīsies iepirkšanās un izklaides centrā Akropole? (5)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto/Akropole

Iepirkšanās centru sektors nemitīgi attīstās, pielāgojoties apmeklētāju dzīvesstila pārmaiņām un arvien pieaugošajām prasībām pēc inovācijām. Topošais iepirkšanās un izklaides centrs Akropole, kura kopējā platība ir 98 000 kvadrātmetru, solās būt viens no modernākajiem Baltijā. Ēkas dizains uzticēts pieredzējušajam arhitektu birojam "Sarma & Norde arhitekti", bet interjera veidošanā piesaistīts viens no pasaules vadošajiem arhitektūras uzņēmumiem “Benoy”.

Mazumtirdzniecības videi arvien mainoties un pilnveidojoties, iepirkšanās centra attīstītāja izaicinājums ir radīt vietu, kas aizrauj un piesaista apmeklētāju uzmanību ne tikai ar plašu veikalu un pārstāvēto zīmolu klāstu, bet arī dažādām atpūtas un izklaides iespējām pirmklasīgās telpās.

Kopējā platība, ko aizņem iepirkšanās un izklaides centrs, biroju ēka, stāvvieta 2300 automašīnām un apkārtējā teritorija, ir 150 000 kvadrātmetru. No tiem tirdzniecības un izklaides centra nomnieku pārziņā būs 61 000 kvadrātmetru, bet birojiem tiks iznomāti 8000 kvadrātmetru. Ēkas dizains atspoguļos modernā un vēsturiskā apvienojumu, jo iepirkšanās un izklaides centra teritorijā kādreiz atradās bijusī Kuzņecova porcelāna fabrika.

Foto: Publicitātes foto/Akropole

Rūpnieciskās arhitektūras klātbūtnes sajūtu palīdzēs veidot divi saglabātie fabrikas skursteņi un vēsturiskā fasādes daļa. Savukārt lielajās fasādes plaknēs tiks izmantoti mūsdienīgi materiāli – terakotas fasāžu plāksnes ar faktūru, kas veidos papildu rakstu. Arī lielveikala iekštelpu risinājumi atspoguļos jaunākās arhitektūras un interjera tendences mazumtirdzniecības sektorā, vienlaikus saglabājot jau pieminēto vēsturisko vērtību klātbūtni.

“Akropole” interjeru veido pasaules mēroga arhitektūras uzņēmums “Benoy”, kas piedalījies arī tādu iepirkšanās centru tapšanā kā “Westfield” Londonā un "Mall of Scandinavia" Stokholmā, kā arī veidojis daudzus milzīga mēroga projektus Ķīnā, Dubaijā, Singapūrā un citviet pasaulē. Veidojot iepirkšanās un izklaides centra “Akropole” dizaina stratēģiju, “Benoy” iedvesmojušies no porcelāna radīšanas procesa, kas sevī ietver trīs galvenos posmus: formēšanu, apdedzināšanu un glazēšanu. Tas tiks atspoguļots arī iepirkšanās centrā, simboliski sadalot telpas trīs zonās.

Pirmajā zonā, iedvesmojoties no porcelāna veidošanas formām, valdīs elegants industriālais dizains un drosmīgas arhitektoniskās formas plašās, atvērta tipa telpās.

Foto: Publicitātes foto/Akropole

Saglabātās porcelāna veidnes tiks notīrītas un aiz stikla ievietotas sienās. Vidējā zonā, kur krustpunktā starp abām galvenajām ieejām no bijušās porcelāna fabrikas ķieģeļiem taps vecpilsētas zona jeb Kuzņecova aleja, būs jaušams mājīgums un porcelāna dedzināšanai raksturīgā kontrastu un gaismas saspēle senatnīgo un mūsdienīgo interjera elementu apvienojumā. Trešajā zonā saglabāsies jau iepriekš novērotā telpu ģeometrija, interjerā simboliski atspoguļojot porcelāna glazēšanai raksturīgo plūdumu, trauslumu un tekstūru.

Viena no “Akropoles” spilgtākajām iezīmēm, ko varēs baudīt iepirkšanās centra apmeklētāji, ir telpu plašums un apjoms. Arhitekti parūpējušies, lai arī ārpus veikaliem pircējiem būtu daudz vietas un telpas - iekšējās iepirkšanās "alejas" būs plašas, ar augstiem griestiem un daudz dabiskā apgaismojuma.

Foto: Publicitātes foto/Akropole

Lai to nodrošinātu, izmantoti inženiertehniski sarežģīti risinājumi, ar kuriem “Sarma & Norde arhitekti” īpaši lepojas. Izgaismotās veikalu fasādes tiks veidotas kā atsevišķi dizaina elementi un radīs sajūtu it kā apmeklētāji pastaigātos pa pilsētas ielu. Atpūtai dažādās iepirkšanās un izklaides centra vietās būs izvietotas komfortablas zonas relaksācijai, tostarp ar dažādu funkcionalitāti, piemēram, iespēju uzlādēt mobilo tālruni, izmantot bezvadu internetu un tamlīdzīgi. Lielveikala plānojums būs vienkārši saprotams un ērts, lai apmeklētājiem būtu viegli orientēties.

Daudzfunkcionālā iepirkšanās un izklaides centra “Akropole” divos stāvos būs pārstāvēti ne vien labi zināmi un pircēju iecienīti modes un dzīvesstila zīmoli, bet arī Latvijā līdz šim nebijušu zīmolu veikali.

Foto: Publicitātes foto/Akropole

“Akropole” būs pirmais un vienīgais iepirkšanās centrs Latvijā, kura izklaides zonā līdztekus kinoteātrim ar 9 kinozālēm, modernai sporta zālei, “O’Learys” izklaides zonai ar boulingu, biljardu, interaktīvo klinšu kāpšanas sienu un daudzveidīgām atpūtas iespējām bērniem un pieaugušajiem, būs iekļauta arī vissezonas slidotava. Ap to kā ap centrālo uzmanību piesaistošo punktu jau pieminētajā vecpilsētas zonā tiks izvietotas kafejnīcas un restorāni, tādējādi radot savdabīgu pilsētas centrālā laukuma atmosfēru.

Svarīgākais
Uz augšu