Ainavu plānošanas un vizuālās identitātes vadlīniju izstrāde "Rail Baltica" projektēšanai izmaksās 142 540 eiro

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Edijs Pālens/LETA

Arhitektūras, ainavu plānošanas un vizuālās identitātes vadlīnijas "Rail Baltica" dzelzceļa projektēšanai par 142 540 eiro izstrādās Itālijā reģistrēts uzņēmums "3TI Progetti Italia", liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) publicētā informācija.

Triju Baltijas valstu kopuzņēmums "RB Rail" jūnijā izziņoja publisku iepirkumu "Arhitektūras, ainavu plānošanas un vizuālās identitātes vadlīniju "Rail Baltica" dzelzceļa projektēšanai izstrāde", kas paredz izstrādāt vienotas projektēšanas vadlīnijas visai "Rail Baltica" dzelzceļa trasei.

Iepirkumā tika saņemts viens piedāvājums un līgums par 142 540 eiro noslēgts ar "3TI Progetti Italia".

"RB Rail" iepriekš norādīja, ka pusei, ar kuru tiks noslēgts līgums, būs jānodrošina padziļināta analīze un kvantitatīvs ekonomiskais izvērtējums, lai noteiktu efektīvākos standartizācijas risinājumus.

"RB Rail" iepriekš norādīja, ka, lai pārliecinātos, ka projekta vadlīniju izstrādē ņemtas vērā Baltijas valstu sabiedrības vajadzības, to izstrādes procesā paredzēts iesaistīt dažādu ieinteresēto pušu pārstāvjus, piemēram, arhitektu un plānotāju asociācijas, universitātes, sociālos partnerus, kā piemēram, nevalstiskās organizācijas, kas pārstāv cilvēku ar invaliditāti, pensionāru un ģimeņu intereses.

Publiskā iepirkuma mērķis ir izstrādāt tehniski un ekonomiski vispiemērotāko kritēriju, noteikumu, tipisko risinājumu, konceptuālo rasējumu un norādījumu kopumu jeb arhitektūras, ainavu plānošanas un vizuālās identitātes vadlīnijas "Rail Baltica" projektam. Tās papildinās "Rail Baltica" vienotās būvprojektēšanas vadlīnijas no ainavu veidošanas, pilsētvides plānošanas un vizuālās identitātes perspektīvas. Arhitektūras, ainavu plānošanas un vizuālās identitātes vadlīnijas kā daļa no vienotajām būvprojektēšanas vadlīnijām, būs obligāta prasība visām "Rail Baltica" dzelzceļa projektēšanas un būvniecības procesā iesaistītajām pusēm.

"Šis iepirkums ir nozīmīgs solis pretī vienotai pieejai, izstrādājot "Rail Baltica" dzelzceļa līniju - tiltus, trokšņu barjeras, dzīvnieku pārejas, pasažieru stacijas, uzbērumus, ierakumus un pārvadus. Tiek sagaidīts, ka šīs izpētes izstrādātāji identificēs, iesaistīs un sadarbosies ar dažādām ieinteresētajām pusēm, lai nodrošinātu labāko, uz labāko praksi un inovācijām balstītu risinājumu izstrādi un palielinās "Rail Baltica" dzelzceļa ilgtspēju. Ne mazāk svarīgs ir mūsu mērķis ņemt vērā nākotnes infrastruktūras lietotāju un sabiedrības vajadzības projektēšanas un dzelzceļa līnijas būvniecības laikā," komentēja "RB Rail" tehniskais direktors un valdes loceklis Marts Nilsens.

"Rail Baltica" dzelzceļa līnija sadalīta 11 posmos, un būvprojekta izstrāde ir paredzēta katram posmam atsevišķi. Pašlaik iepirkums noris sešos no kopumā 11 posmiem. Tiek sagaidīts, ka būvprojekta izstrādes iepirkumi visai "Rail Baltica" dzelzceļa līnijai noslēgsies 2021.gada beigās.

"RB Rail" ir daudznacionāls Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas tika izveidots, lai īstenotu "Rail Baltica" projektu - pirmo šādā mēroga infrastruktūras projektu Baltijā. "RB Rail" ir centrālais "Rail Baltica" projekta koordinators. Tā galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketinga aktivitāšu realizācija. Projekts paredz izbūvēt ātrvilciena dzelzceļa līnijas infrastruktūru no Tallinas līdz Lietuvas/Polijas robežai.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.

Svarīgākais
Uz augšu