Otrs skandāls - interneta "troļļu" aktivitāšu, ārvalstu dezinformācijas un viedokļu ietekmēšanas kampaņu pieļaušana sociālajā tīklā. Pēc Donalda Trampa uzvaras 2016.gada ASV prezidenta vēlēšanās Zakerbergs izsmējīgi noraidīja pieņēmumu, ka viņa dibinātais uzņēmums tajā spēlējis kādu lomu, bet šā gada maijā, tiekoties ar Eiropas Parlamenta (EP) deputātiem, atzina, ka "Facebook" ar novēlošanos identificējis ārvalstu ietekmes kampaņas.
Kamēr "Facebook" publiski atvainojās un atzina savas kļūdas, uzņēmums aizkulisēs ieņēma uzbrukuma pozīciju, norāda "The New York Times". "Facebook" paplašināja sadarbību ar "Definers", kas sāka uzmanības novēršanas kampaņu. Konservatīvajā "ziņu" portālā "NTK Network" parādījās desmitiem rakstu, kuros bija kritizēta "Google" un "Apple" uzņēmējdarbības prakse. Vienā no rakstiem tika nopelti "Apple" izpilddirektora Tima Kuka "Facebook" virzienā raidītie pārmetumi par privātuma jautājumiem, norādot, ka arī "Apple" ievāc lietotāju datus. Citā rakstā tika aizstāvēts viedoklis, ka Krievijas dezinformācijas kampaņa "Facebook" vidē neesot bijusi nemaz tik plaša.
Tā nebija nekāda sagadīšanās - "NTK Network" un "Definers Public Affairs" ir saistīti uzņēmumi, kam ir kopīgas telpas un darbinieki. Daudzus "NTK Network" rakstus sacer "Definers" vai "America Rising" - kompānijas politiskās opozīcijas izpētes atzara - darbinieki. Lai arī "NTK Network" nevar lepoties ar lielu lasītāju auditoriju, tā saturu bieži pārpublicē populāri amerikāņu konservatīvie mediji.
"Facebook" izmantoja "Definers" pakalpojumus, lai uzbruktu arī citiem oponentiem, tai skaitā Džordžam Sorosam - ilglaicīgajam konservatīvo bubulim. Šovasar "Definers" darbinieki dažādu mediju žurnālistiem mēģināja izplatīt "pētījumu", ka aiz "Facebook" pretinieku kampaņas stāvot Soross.