Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Džeimss Bonds sev cienīgā stilā varēs doties bezceļos

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Aston Martin DBX prototips
Aston Martin DBX prototips Foto: Aston Martin

Sportisko luksusa auto ražotājs Aston Martin izpilddirektora Endija Palmera personā apstiprinājis, ka zīmola pirmā SUV izstrāde rit pilnā sparā un sērijveida modelis DBX pārdošanā nonāks 2020.gadā.

Šobrīd Aston Martin aizvada DBX prototipu praktiskos testus brīvā dabā. Izmantotie automobiļi ir maskēti, lai dizaina nianses būtu noslēpums līdz pat modeļa oficiālajai atklāšanai, taču virsbūves proporcijas var novērtēt itin labi. Un, kā izteicies pats Aston Martin vadītājs Palmers, proporcijas būs "skaistas", jo dizaineriem nav bijis nepieciešamības iekļauties vienotas tehnoloģiskās platformas ierobežojumu rāmjos, kā tas ir Volkswagen grupas apvidnieku gadījumā. Proti, Volkswagen moduļveida platforma ar gareniski iebūvētu dzinēju patlaban tiek izmantota Bentley Bentayga, Lamborghini Urus, Porsche Cayenne, Audi Q7 un Q8, kā arī VW Touareg ražošanā.

Aston Martin pirmais SUV saglabās 2015.gada Ženēvas autošovā prezentētā konceptauto nosaukumu DBX. Tas gan bija trīs durvju krosovers, kamēr sērijveida modelis būs ar piecām durvīm. Tai pašā laikā tas jūtami atšķirsies no konkurentiem, jo, pēc Palmera teiktā, DBX būs kā gran turismo modelis starp visiem SUV, ar krietni zemāku jumta līniju nekā konkurentiem Bentayga un Rolls-Royce Cullinan.

To, ka jaunā modeļa izstrāde rit pilnā sparā, apliecina publiskotie foto un video no testiem Velsā uz ceļiem, kur parasti notiek pasaules rallija čempionāta dalībnieku cīņas. Vēlāk gan paredzēti pārbaudījumi arī citos planētas reģionos, tai skaitā arktiskos apstākļos aiz polārā loka, Vidējo Austrumu tuksnešos, Alpu serpentīnos, uz Vācijas autobāņiem, kā arī Nirburgringas Nordšleifē.

Foto: Aston Martin

Aston Martin neslēpj, ka ļoti cer uz DBX panākumiem. Kompānija pat prognozē, ka DBX kļūs par zīmola populārāko modeli un palīdzēs trīs gadu laikā dubultot pārdošanas apjomus. Proti, 2017.gadā visā pasaulē tika pārdoti 5100 Aston Martin, bet plānots, ka 2021.gadā šis skaitlis jau būs virs 10 000.

Foto: Aston Martin

Var piebilst, ka SUV automobiļi ielas sporta auto ražotāju vidū tagad ir modes lieta. Tā Lamborgini klāstā ir Urus, savukārt Ferrari gatavojas drīzumā izlaist modeli Purosangue.

Foto: Aston Martin
Uz augšu