Kvalitatīvs darbs no mājām – idejas, kā atbrīvot vietu mājas birojā

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Unsplash

Mūsdienās arvien vairāk pieaug interese par darbu no mājām – ņemot vērā tehnoloģiju attīstību, šobrīd ir iespējams organizēt darbu, neatrodoties birojā, tomēr šāds strādāšanas variants prasa savu. Lai darbs ritētu kvalitatīvi un uzmanību nenovērstu trauku kaudze virtuvē vai pēkšņa nepieciešamība atrast kādus kancelejas piederumus, jābūt iekārtotam atbilstošam mājas birojam ar visu tam nepieciešamo atribūtiku.

Ņem talkā skeneri

Mājas birojos un arī darba ofisā papīru kaudzes ir teju vai neizbēgamas. Tā vietā, lai plauktos glabātu čupām kvīšu, čeku, izrakstu un vizītkartšu, ieskenē tos un uzglabā dokumentus elektroniski. Aprīko savu darba zonu ar kompaktu skeneri vai iegādājies bezvadu printeri, kas jau ir aprīkots ar šādu opciju. Ņem vērā – ja glabā dokumentus elektroniski, neaizmirsti tiem izveidot dublikātus un saglabā tos ārējā atmiņas glabātuvē, piemēram, atmiņas kartē vai USB zibatmiņā.

Gudri paslēp bezvadu printeri

Ja vien konstanti nerūcini printeri, to nav vajadzības turēt uz galda. Pat īpaša dizaina printeri uz galda neizskatās pārāk pievilcīgi un nekavējoties pievērš uzmanību, nerunājot pat par vietas aizņemšanu. Tā vietā lūko pēc neliela bezvadu printera, kuru ir iespējams novietot plauktā vai atvilktnē.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Domu.co.uk (@domu.co.uk) on

Uzglabā datora aksesuārus uz monitoram piemontēta plauktiņa

Mūsdienās datoru monitoru aizmugurē iespējams piestiprināt īpašus plauktiņus. Saliec tur USB zibatmiņas, ārējo cieto disku vai mobilo tālruni, kas ir pieslēgts datoram. Datora aksesuāri un citi sīkumi būs atraduši vietu, turklāt to vadi vai pagarinātāji neatradīsies uz galda, tādējādi radot tīrākas darbavietas iespaidu.

Izvairies no papīru krāšanas

Tā vietā, lai uzglabātu milzīgas dokumentu kastes un glabātu apdrukāta papīra kaudzes, centies tos ieskenēt un atbrīvoties no liekā. Papīriem vari noorganizēt dabai draudzīgu šķirošanu – Latvijā ir vairāki uzņēmumi, kas piedāvā birojus aprīkot ar speciālām šķirošanas kastēm, kas pēcāk tiek nogādātas otrreizējās pārstrādes punktā. Ņem vērā – nederīgus dokumentus ar sensitīviem datiem ir ieteicams sasmalcināt ar speciālu papīra smalcinātāju vai saplēst.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Brave New Eco (@braveneweco) on

Piestiprini vadus

Lai vadi nemētātos uz grīdas un nepītos gar kājām vai otrādi – uz galda un netraucētu darbam ar datoru, aprīko galdu ar pielīmējamiem vadu organizatoriem. Alternatīva speciāliem vadu organizatoriem ir visparastākā līmlente – pielīmē pie galda malas lādētājus, interneta vadus vai datora lādētājus – tie nekritīs nost no galda, nebojāsies un galu galā netraucēs kvalitatīvi strādāt.

Paņem galdu it visur

Ja strādāšana ārpus biroja ir regulāra, centies visas nepieciešamās lietas ņemt sev līdzi it visur, kur dodies. Šim nolūkam iekārto modernu portfeli, kurā ietilpst gan klēpjdators, gan plānotājs, vadi un darbam nepieciešamās kancelejas preces.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by finahem (@finahem) on

Izrotā darba galdu

Ņem vērā, ka galda iekārtojums būs tas, kas ietekmēs darba kvalitāti – pie nekārtīgas darba virsmas pienākumus izpildīt būs grūti, jo uz tās atradīsies vairāki uzmanības novērsēji, bet pie tukša galda arī nebūs pārāk patīkami. Centies darba galdu padarīt sev patīkamu un mājīgu, tāpēc izmanto dažādus trikus, kā izdaiļot savu galda virsmu un atrast vietu katrai kancelejas precei. Izmanto dažādas dekoratīvas kastes, turētājus stikla traukus rakstāmlietām, kas būs praktiski un dekoratīvi galda aksesuāri.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu