Baby – Mercedes jaunākais izlaidums ir teicamā sportiskajā formā un pat prot pajokot.
TVNET tests: Mercedes - Benz A200 AMG Line
Automobilis ar humora izjūtu? Pamēģināsim! „Hey, Mercedes!” es uzsaucu spožajam instrumentu panelim, juzdamies mazliet muļķīgi. Sarunāties ar mašīnu, sviests kaut kāds... „How can I help you?” pēc mirkļa acu priekšā atdzīvojas Siri analogs no Štutgartes.
Mercedes runasvīrs Jānis apgalvo, ka MBUX jeb Mercedes – Benz User Experience saprotot ne tikai dresūras tipa komandas kā „Heating on” vai „Take me home”, - pašapmācošais interfeiss spējot adekvāti reaģēt arī uz tādām pavēlēm kā „Tell me joke!” Var jau būt, vienīgi runas šifrēšanas ierīce gan pagaidām netiek līdzi MBUX intelektam un paklūp te aiz izrunas, te aiz kāda līdzskaņa. Kādu brīdi paniekojušies, nolemjam pārbaudīt A klases atjautību pa īstam. „Hey, Mercedes! Do you like a BMW?” mans blakussēdētājs smīnīgi uzjautā kaut kur pulksteņa virzienā. Mākslīgā intelekta virtuālās svītras ekrānā šoreiz met ilgākus viļņus nekā parasti, līdz... Mercedes uzslēdz mums Radio Merkurs. Patiešām gaumīgs joks!
Kas tas ir?
Mazākais Mercedes – Benz pasažieru auto modelis šoreiz ir tik jauns, ka švābi pat esot apsvēruši nosaukuma maiņu. Pilnīgi jauna platforma, platāka „špūre”, garāka riteņu bāze, jauni, nu vismaz svaigi dzinēji, un ne miņas no divdesmit gadus seniem komponējuma brīnumiem, kā sendviča tipa grīda un tamlīdzīgi. CLS kupejai līdzīgā dizaina, platās stājas un izmainīto izmēru dēļ A klase šķiet pieplakusi zemei tā, ka „aļņu testā” to spētu apgāzt vien Džeimss Bonds vai kāds trakais – kas, spriežot pēc pēdējiem bondiādes izlaidumiem, ir aptuveni viens un tas pats. A250 un visiem AMG Line modeļiem ir neatkarīga aizmugurējā piekare, pārējie iztiek ar viengabala tiltu, – tas ir ļoti populārs mūsdienu kompaktklases risinājums.
Ja nu spīvais izskats tomēr liek saraukt pieri, ieskatieties salonā. Tas ir modernākais kompaktklasē un daudz neatpaliek no lielo Mercedes risinājumiem. Vajag redzēt sensoru stūri, ventilācijas „turbīnas” un superHD paneļu panorāmu, lai apjēgtu, cik tālu šis auto aizjoņojis no kumpainā, tikai 3,6 metrus garā oriģināla. Protams, ne viss no salonā redzamā ir standartaprīkojums, taču ne viss ir arī pasaulīgi dārgs. Cik nu var izlobīt no A klases bezgalīgā papildaprīkojuma talmuda, pretsadursmes sistēma, joslu uzraudzība un atpakaļskata kamera ir standartā, bet par lielāku 10,25 collu multimediju ekrānu ir jāpiemaksā. Bāzes versijā A klases informatīvo dēli veido divi sapāroti 7 collu ekrāni, kurus var dažādos veidos konfigurēt un pārbīdīt, izmantojot tādus pašus sensoru taustiņus uz stūres kā E vai S klasē. Firma!
Kā tas brauc?
It kā jau pietiktu ar to, ka A klase braši izskatās, netracina ar šauru salonu un saprot balss komandas. Taču tās vēl nav šova beigas. Skanīgais A200 patiesībā nozīmē sīku Renault motoriņu ar 1,4, nē, drīzāk, 1,33 litru tilpumu. Kā tāds var braukt?! Jūs būsit pārsteigti. Nadzīgais turbomotors ar septiņātrumu Getrag „automātu” (smieklīgi mazā sviriņa arī A klasē piestiprināta zem stūres) attīsta 163 zirgspēku jaudu un rauj mašīnu cauri pilsētas satiksmei ar apbrīnojamu pašatdevi. Skaidrs, ka to nereti pavada ne pārāk pieklājīgs rūciens, bet tā jau nav S klase, kam kapa klusumā jāšvīkst ar 200 km/h. Piedevām A klasei ir negaidīti īsa stūre, kas padara braukšanu ar auto vēl divtik aizraujošāku.
Izmeklējies A klases dokumentos, atradu arī paātrinājuma datus – 8 sekundes līdz 100 km/h. Nav slikti tādam knislim! Pieļauju, ka krietnu daļu demoautomašīnas kareivīgā rakstura nodrošina 3 tūkstošus eiro vērtā AMG Line pakotne, taču jaunā A klase stūrējas, klausa un stājas ne sliktāk par analoģisku BMW „kapeiku”, un tās, ziniet, ir konceptuāli stipri atšķirīgas automašīnas.
Kas to pirks?
Jauns mazformāta premium auto Latvijā nav tā ejošākā prece, ja vien nesaucas Mini. Paredzot, ka A klasi gaida priekšteču liktenis, proti, skaisti novecot līdz second hand cenu līmenim, jaunais modelis vismaz ir spilgts mēģinājums iedegt liesmu arī pamatmodelī. Skaidrs, ka A250 ar divlitru motoru ir atbilstošāks kompaktā premium kanoniem, taču ir arī jūtami dārgāks. Draisko A200 var nopirkt par 42 – 45 tūkstošiem eiro, bet, ja sarunāsit atlaidi, pat par 37 – 38 tūkstošiem. Pret jauno „geļiku” Lamborghini Urus cenā tāda A klase izskatās pēc Ziemassvētku dāvanas.
Pats jocīgākais, ka priekšējos sēdekļos ir pat diezgan daudz vietas arī garākiem braucējiem – no malas tā nemaz neizskatās, jo šķiet, ka ikviens, kas garāks par metru astoņdesmit, tūlīt A klasi uzģērbs mugurā, nevis sēdīsies tai pie stūres. Aizmugurē vietas, protams, ir maz, sevišķi ar lieliskajiem AMG viengabala sēdekļiem, bet Mercedes jau arī neko tādu nesolīja. Toties bagāžnieks ir drusku lielāks nekā cerēts un benzīna patēriņš pārlieku bieži nevilina degvielas uzpildes stacijas virzienā.
Automašīna nav bez trūkumiem un sīkām pārmērībām, taču šoreiz Mercedes – Benz patiešām izdevies mazā formātā iepakot lielo limuzīnu komfortu, kvalitāti, tehnoloģijas un luksusa sajūtu. Un vēl man šķiet, ka Mersedesam beidzot izdevies radīt automašīnu, kas apvieno gan autobraukšanas entuziastu, gan tehnoloģiju sekotāju vēlmes. Pirmajiem patiks A klases dzīvespriecīgā vadāmība un AMG stils, otrajiem - MBUX un plašie savienojamības, tiešsaistes un virtuālās realitātes apvāršņi. Ja neinteresē ne viens, ne otrs, tad pāri paliek vienkārši smuka automašīna par luksusklases standartiem nelielu naudu.