Indonēzijas aviācijas amatpersonas iepriekš sacīja, ka lidmašīnā viens no sensoriem, kas nodrošina informāciju par gaisa plūsmu gar spārniem, varētu būt sniedzis nepareizus datus, automātiski izraisot lidmašīnas pikēšanu.
Automātiskā sistēma lidmašīnu modeļos "Boeing 737 MAX 8" un "Boeing 737 MAX 9", kuras nolūks ir palīdzēt pilotiem izvairīties no lidmašīnas priekšgala pacelšanas bīstami augstu, neierastos apstākļos var negaidīti nospiest priekšgalu uz leju un tik spēcīgi, ka piloti to vairs nespēj pacelt atpakaļ. ASV lidmašīnu ražotājs "Boeing" nedēļu pēc katastrofas izplatīja paziņojumu aviokompānijām, brīdinot par šāda scenārija iespējamību, kad lidmašīna pikē vai pat avarē, pat ja piloti lido manuālajā režīmā un negaida lidojuma kontroles datoru pieslēgšanos lidmašīnas vadībai.
GALERIJA: Indonēzijā meklē "Lion Air" lidmašīnas atlūzas
Brīdinājums bija pārsteigums daudziem pilotiem, kas ASV aviokompānijās lido ar jaunāko "Boeing" modeļu lidmašīnām.
Transporta drošības aģentūra arī norādīja, ka "Lion Air" ir jāuzlabo drošības kultūra".
1999.gadā dibinātā zemo cenu lidsabiedrība "Lion Air" ir lielākā aviokompānija Indonēzijā pārvadāto pasažieru skaita ziņā. Tās flotē ir vairāk nekā 110 lidmašīnu "Boeing" un "Airbus".
2004.gadā "Lion Air" lidmašīna "McDonnell Douglas MD-82" ar 153 cilvēkiem nolaišanās laikā Javas salas Surakartas pilsētas lidostā nogāzās līdzās lidostai esošajā kapsētā, un gāja bojā 25, bet tika ievainoti 109 cilvēki.
Notikuši vēl vairāki nopietni negadījumi ar šīs aviosabiedrības lidmašīnām, kuros nav bijis bojāgājušo, tostarp 2013.gadā laineris "Boeing 737-400", nolaižoties Bali salā, iegāzās jūrā, un tā fizelāža salūza divās daļās. Visi 108 lidmašīnā esošie cilvēki tika izglābti.