Kas liecina par bojātu akumulatoru? Nepārprotamākā zīme ir arvien apgrūtinošāka auto iedarbināšana vai nespēja to iedarbināt pavisam. Šajā gadījumā gan akumulators, visticamāk, būs jānomaina. Akumulatora darbspēju iespējams pārbaudīt ar speciālu testeri. Ja šāds testeris šoferim pieejams, to var darīt pastāvīgi, vai arī vērsties auto servisā.
Savu laiku nokalpojušas kvēlsveces arī ir biežs cēlonis niķīgam dīzeļdzinējam. Iemesls pavisam vienkāršs – lai dzinējs strādātu, kvēlsvecēm ir jāsilda. Traucēta, nevienmērīga dzinēja darbība tūlīt pēc iedarbināšanas ir viens no rādītājiem, ka varētu būt bojātas kvēlsveces. Kvēlsveču darba kārtību pārbaudīt kompetenti būs speciālisti, tāpēc šajā jautājumā ieteicams vērsties autoservisā – darbinieki pakonsultēs par auto dzinējam atbilstošākajām kvēlsvecēm un pārbaudīs esošo stāvokli.
Nolietojies degvielas filtrs
Cik bieži filtrs būtu jāmaina – par to viskompetentākais būs auto ražotājs, un mīnus grādos tam noteikti jāpievērš lielāka uzmanība. Filtra pamatuzdevums ir uztvert netīrumus no degvielas un degvielas tvertnes. Ja filtru laicīgi nenomaina, tas var aizsērēt un nodarīt bojājumus dīzeļsistēmai. Filtra darba stāvokli pašam pārbaudīt īsti nav iespējams, tāpēc ir tik būtiski ievērot autoražotāja noteikto filtra nomaiņas intervālu.
Lai neveicinātu filtra un arī citu detaļu bojājumus, būtiski arī izvēlēties kvalitatīvu degvielu. Tad šoferis parūpēsies par spēkrata veiktspēju ilgtermiņā, turklāt, jo augstāka ir degvielas kvalitāte, jo tīrāka ir tās sadegšana. Un, jo tīrāka ir degvielas sadegšana, jo mazāks kaitējums tiek nodarīts arī apkārtējai videi. Tāpēc, kad runa ir par degvielas filtru, prātā jāpatur divas lietas – autoražotāja ieteiktais nomaiņas biežums un kvalitatīva degviela!