Uz Latvijas ceļiem uzstādīts pēdējais, simtais stacionārais fotoradars. Līdz ar to Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) ir sekmīgi izpildījusi valdības apstiprināto fotoradaru ieviešanas plānu - līdz šā gada beigām uz Latvijas ceļiem uzstādīt 100 ātruma mērierīces.
Uzstādīti visi 100 stacionārie fotoradari. Iespējams, būs vēl (10)
Stacionārie fotoradari jau pierādījuši efektivitāti – ceļu satiksmes negadījumu kopskaits radaru tuvumā samazinājies par 47%, savukārt smago ceļu satiksmes negadījumu skaits samazinājies par 45%. Bet būtiskākais - radaru vietās nav bojāgājušo negadījumos, kas saistīti ar ātruma pārsniegšanu, TVNET pavēstīja CSDD Sabiedrisko attiecību daļā.
Valdība lems, vai turpināt stacionāro fotoradaru uzstādīšanu, un, iespējams, jau tuvākajā nākotnē CSDD būs jānodrošina papildu stacionāro fotoradaru izvietošana uz Latvijas ceļiem.
Papildus tam CSDD tuvākajā laikā plāno īstenot Latvijā vēl nebijušu jaunumu – vidējā braukšanas ātruma kontroles pilotprojektu. Ātruma kontroles pilotprojekts ar vidējā ātruma noteikšanas sistēmu paredz, ka automašīnas ātrums tiek mērīts, ņemot vērā laiku, ko auto pavada no viena punkta līdz nākamajam. Sākotnēji tas tiks īstenots uz šosejas Tīnūži – Koknese. Ja pilotprojekts būs veiksmīgs, tad šādas sistēmas tiks ieviestas arī citos ceļu posmos.
Radaru uzstādīšana un ar to saistītie darbi bija apjomīgi un komplicēti; tajā tika iesaistītas vairākas institūcijas – Valsts policija, VAS "Latvijas Valsts ceļi" un pašvaldības.
Stacionārie fotoradari ir tikai viens no satiksmes drošības uzlabošanas instrumentiem. Tikpat nozīmīga ir infrastruktūras uzlabošana, policijas klātbūtne, tai skaitā netrafarētie auto un pārvietojamie radari, sabiedrības izglītošana un informēšana.