Inovatīvs mārketings uzrunā, aizrauj, pārliecina

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: pexels.com

Augstas pievienotās vērtības produkts ir pamats tam, lai uzņēmums gūtu panākumus gan Latvijas tirgū, gan ārvalstīs. Taču spēcīgā konkurence, pakalpojumu digitalizācija un patērētāju iepirkšanās paradumu maiņa potenciālo klientu vēlmju izzināšanā, uzrunāšanā, pārliecināšanā un jaunu eksporta tirgu apgūšanā arvien lielāku uzmanību liek pievērst inovatīvām mārketinga stratēģijām un mērķtiecīgi īstenotām sabiedrisko attiecību (PR) aktivitātēm.

Drosmīgi eksperimenti digitālajā mārketingā dod atdevi eksportā!

Pieaugot digitālās komunikācijas ietekmei, tirdzniecība arvien vairāk notiek digitālajā vidē – iepirkšanās internetā strauji palielinās un daudzās valstīs veikali, kas agrāk bija plaši apmeklēti, klātienē sagaida arvien mazāk pircēju. Eksportētājiem tas ir jauns izaicinājums – mācēt pozicionēt savu produktu digitālajā vidē tā, lai tas būtu pamanīts. 2000. gadā aptuveni 5% pasaules iedzīvotāju bija piekļuve internetam, bet šogad jau vairāk nekā puse pasaules iedzīvotāju ikdienā izmanto internetu.

“Svarīgi, lai potenciālais pircējs arī interneta vidē justos personīgi uzrunāts, iepazīstināts ar produkciju un pārliecināts par tās kvalitāti. Sociālie tīkli sniedz plašas iespējas, tomēr viss nav tik vienkārši, jo gan Facebook, gan Instagram un citu tīklu algoritmi tiek nemitīgi mainīti un reklāmas formāts, kas darbojās pirms gada, iespējams, nākamgad vairs nedos gaidīto atdevi. Pastāv daudzi forumi – gan publiski, gan arī slēgtas domubiedru grupas, kurās digitālā mārketinga eksperti dalās ar jaunākajiem risinājumiem un iztirzā problemātiku, kas saistās ar “lielo milžu” algoritmu izmaiņām,” atzīst uzņēmuma JZ Microphones mārketinga vadītājs Andris Ēvelis. JZ Microphones gandrīz 100% savas produkcijas eksportē, un iekarot pasaules augstākās klases mikrofonu tirgu palīdzēja tieši inovatīva pieeja mārketingā. “Nozare bija izteikti konservatīva, un līdz mums praktiski neviens neizmantoja PR un digitālo mārketingu. Mēs to sākām darīt pirmie, un klientiem tas patika. Šobrīd esam pilnībā atteikušies no klasiskās reklāmas un izmantojam tikai nestandarta PR un digitālā mārketinga risinājumus, īpaši jāatzīmē sadarbība ar influenceriem un blogeriem, kuru loma strauji palielinās,” norāda Andris Ēvelis.

Uzdrošinies uzrunāt!

Vēl viens drosmes stāsts par inovatīvu mārketinga pieeju un digitālo komunikāciju ir 2016. gadā dibinātais uzņēmums Gamechanger Audio. Uzņēmums ražo unikālus un inovatīvus ģitāru pedāļus, kas instrumenta skanējumam rada īpašus efektus. Gamechanger Audio augstvērtīgā produkcija pāris gadu laikā ir iemantojusi mūziķu uzticību plaši pasaulē. Inovatīvos ģitāras pedāļus atzinīgi novērtējuši arī tādi slaveni mūziķi kā Maikls Herings, viens no leģendārās grupas The Rolling Stones dibinātājiem Kīts Ričardss, kā arī grupas Coldplay un Rammstein izpildītāji. Gamechanger Audio savas darbības sākumā ieguva plašu uzmanību, jo sociālajos medijos publicēja augstvērtīgu video, kurā prezentēja savu produkciju. Pēcāk uzņēmums piedalījās mūzikas pasaulē plaši zināmajā Nacionālās mūzikas tirgotāju asociācijas (National Association of Music Merchants, NAMM) izstādē ASV, kur Gamechanger Audio komanda ieguva vēl lielāku atpazīstamību un nodibināja vērtīgus kontaktus ASV. Uzņēmums savā interneta vietnē ir iestrādājis unikālu iespēju tiešsaistes platformā augšupielādēt skaņas failus, izvelēties pedāļa uzstādījumus un izmēģināt tā darbību virtuālajā vidē.

“Mēs joprojām turpinām aktīvi strādāt, lai attīstītu savu produkciju un ar mērķtiecīgas digitālās komunikācijas palīdzību nostiprinātos gan Eiropā, gan sevišķi ASV, kur ģitāra ir nacionālais mūzikas instruments un līdz ar to eksporta iespējas ir milzīgas,” uzņēmuma perspektīvas skaidro viens no tā dibinātājiem Didzis Dubovskis. “Mērķtiecīgi izmantojam arī iespējas piedalīties starptautiskās izstādēs, kurās varam prezentēt savu produkciju ģitāristiem un mūzikas biznesa pārstāvjiem. Cenšamies uzrunāt mūziķus, kas mums pašiem patīk, un izveidot savstarpēju uzticību. Ikdienā koncentrējamies uz nemitīgu produkta attīstību, kā arī attieksmi, ar kādu uzrunājam klientus gan klātienē, gan digitālajā komunikācijā,” skaidro D. Dubovskis.

Sarunas veidošana klātienē

Potenciālo klientu iepazīstināšanai ar savu produkciju uzņēmējiem ir iespējas apmeklēt dažādas stendu prezentācijas gan vietējā līmenī, gan starptautiski. Izstādes, dalība starptautiskos semināros un tikšanās ar potenciāliem klientiem klātienē ir nozīmīgi pasākumi gan jauniem uzņēmējiem, gan arī uzņēmumiem, kas vēlas savu produkciju eksportēt. Uzņēmējiem pieejams nozīmīgs valsts atbalsts jaunu eksporta tirgu apgūšanai – Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) piedāvā līdzfinansējumu 25% līdz 100% apmērā dažādiem pasākumiem uzņēmumu eksportspējas kāpināšanai. LIAA pakalpojumi ietver dalību starptautiskajās izstādēs, semināros ārvalstīs ar stendu, LIAA organizētās valsts vizītes, tirdzniecības misijas, nacionālo stendu organizēšanu un citus pasākumus, par kuriem informācija pieejama LIAA interneta vietnē.

Uz augšu