Pirmie iespaidi: KIA Ceed '18

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
KIA Ceed
KIA Ceed Foto: Ingars Tenis, TVNET

21.gadsimta sākumā Dienvidkorejas autoražotājs KIA nolēma palielināt klātbūtni eiropiešu vidū populārajā kompaktauto segmentā un tā 2006.gada nogalē laida klajā tikai vecās pasaules tirgum domātu modeli cee’d.

Jaunajam modelim, ko bija paredzēts ražot Eiropā un šeit pat arī pārdot, nosaukumu veido pirmie burti no vārdiem Eiropas ekonomiskā kopiena (European Economic Comunity jeb CEE) un Eiropas dizains (European Design jeb ED). Rezultātā sanāca, ka modelis būtu pilnā vārdā jāsauc par CEEED, taču automobiļu kristīšanas speciālisti nolēma, ka nosaukumā ir pārāk daudz E burtu, tādēļ viens no tiem jāaizstāj ar apostrofu. Tādējādi Eiropai domātā kompaktā KIA ieguva vārdu cee’d.

Neparastais nosaukums lika smīkņāt, raisīja diskusijas, taču autobraucēju sabiedrība pie tā ātri vien pierada, jo daudz svarīgāks bija pats auto, proti, tas, ko saņēma pircējs par savu naudu. Un viņš saņēma netipiski dāsnu standarta aprīkojumu, par ko citi ražotāji prasīja piemaksāt, kā arī ilgāku garantijas termiņu. Tādēļ nav pārsteigums, ka auto ar jocīgo nosaukumu kļuva populārs un līdz šim KIA rūpnīcā Žilinā, Slovākijā ir saražots 1,3 miljonos eksemplāru.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Jādomā, ka KIA kompaktautomobiļa veiksmes stāstam gals vēl nav ne tuvu, jo 2018.gadā dienas gaismu ieraudzījusi tā trešā paaudze, kas pēc pirmās tikšanās pilnīgi noteikti šķiet vēl labāka nekā abas iepriekšējās, kopā ņemot. Bez tā, ka cee’d nu ir kļuvis par tāpat izrunājamu, taču vieglāk uzrakstāmu Ceed (precīzais atšifrējums ir automašīna ar Eiropas dizainu Eiropas kopienai jeb car for the Community of Europe, with European Design), kompaktais hečbeks no visām pusēm ir kļuvis pārliecinātāks un līdz ar to arī pārliecinošāks.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Pirmkārt jau tas attiecas uz virsbūves proporcijām, jo auto ir zemāks, platāks un ar garāku aizmugurējo pārkari. Gandrīz horizontāla viduslīnija ar platu aizmugurējo jumta balstu tikmēr rada iespaidu par atpakaļ atvirzītu pasažieru telpu un līdz ar to rada ķīļveida formas efektu. Tā savukārt veido augsni priekšstatam, ka automobilim piemīt sportiskas gaitas īpašības un laba vadāmība. Vēlāk izbraucot ar jauno Ceed, šis priekšstats gūst apstiprinājumu.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Trešās paaudzes Ceed salons ir patīkams pārsteigums. Te viscaur jūtams izmantoto materiālu augstvērtības kāpums. Pirmās paaudzes modelī “lētums” bija gan saredzams, gan sataustāms, taču jaunajam Ceed šādas īpašības nepiemīt. Protams, var vēlēties īstu alumīniju un īstu ādu, taču interjers ir solīds un pats galvenais - ergonomisks. Gadās automobiļi, kuros paiet zināms laiks, kamēr izdodas atrast ērtāko un pareizāko stūres un sēdekļa novietojumu, turklāt tā, lai bez stiepšanās varētu aizsniegt pat tālākās pogas viduskonsolē un skārienjutīgajā centrālajā ekrānā, taču ne Ceed. Atlika vien palaist zemāk stūri, pievilkt tuvāk tai sēdekli un gatavs - labākais regulējums nākamajām trim dienām atrasts. Tas arī svarīgi, lai braukšana nebūtu nogurdinoša, būtu droša un vienlaikus ļautu novērtēt vadāmību.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Gaitas īpašības un vadāmība ir starp šī auto lielākajiem plusiem. Jauna pilnībā neatkarīga balstiekārta un "ātrāka" stūre nodrošina atsaucību un izveicību, bet tai pašā laikā nelaupa komfortu. Ja auto apgādāts ar jauno 1,4 litru benzīna turbo motoru (140 zirgspēki), kas ir jaudīgākais no šobrīd Ceed pieejamajiem dzinējiem, dinamika ir adekvāta. Auto gan nav nekāds dižais atlēts, tomēr ikdienas vajadzībām absolūti pietiekams. Ja nu tomēr ambīcijas ir lielākas, tad Ceed saimē ir modelis Proceed ar shooting brake virsbūvi (kaut kas starp universāli un hečbeku), kam GT versijā pieejams 1,6 litru dzinējs ar 204 zirgspēkiem. Ja ambīcijas nav tik lielas, tad citas Ceed motorizācijas opcijas ir 1 litra turbo motors ar 120 ZS, 1,4 litru atmosfēriskais motors ar 100 ZS, kā arī jauns 1,6 litru dīzeļdzinējs ar 115 vai 136 zirgspēkiem. Pēdējam komplektēšanai pieejama arī divsajūgu automātiskā pārnesumkārba.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Lai vai kā, turbo Ceed ar 1,4 litru motoru, kam demo versijā piekombinēta 7 pakāpju divsajūgu automāts pārnesumkārba, atstāja pietiekamas, patīkamas, pat vidusmēra latvietim iekārojamas mašīnas iespaidu. Ja lūkotu pēc jauna auto, Frankfurtē dizainētais un izstrādātais, bet Slovākijā ražotais auto būtu viens no kandidātiem. Jo ikdienā neko vairāk par "sēdies un labi brauc" negribas. Viens no kandidātiem tas ir arī cīņā par titulu Latvijas Gada auto 2019, kas šī materiāla tapšanas brīdī vēl nav noticis, tādēļ uzvarētājs nav zināms.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Trešās paaudzes Ceed bāzes modelis ar 1,4 litru atmosfērisko motoru un manuālo pārnesumkārbu Latvijā maksā nepilnus 15 tūkstošus eiro. Jaudīgākais dīzeļauto ar automātu tikmēr pieejams par 22 590 eiro. Un, kā jau ierasts, KIA ir 7 gadu vai 150 000 kilometru nobraukuma garantija.

Ingars Tenis, TVNET

Uz augšu